• Anonym (????)

Komplimanger till vänner av motsatt kön?

Brukar ni ge era vänner av motsatt kön komplimanger ?

Min sambo hade skrivit till en tjejkompis att hon har så vackert leende, och hon är bara så söt. Att han nästan blir kär i hennes utseende..

Han skrev detta på sms en timme efter hon hade haft på camen på msn.
    Jag var med när han pratade med henne.

Men när vi skulle gå och lägga sig får han ett sms, och jag frågar vem det var.
    INGEN sa han bara snabbt och försökte få mig på andra tankar.
    Förstod ju direkt att det var något som jag inte skulle se.
    Men han visade till slut...

Men att han ligger och sms:ar denna tjejen om detta när vi ligger i sängen och ska ha mysigt. Var det verkligen mig han tänkte på den kvällen?

Hur som helst!
    Hur nära relation har ni till era vänner av motsatt kön?
    Är det okej att skriva såhär?

• Svar på tråden Komplimanger till vänner av motsatt kön?
  • sofiegravidnr1

Jag hade inte tyckt att det var okej

• Anonym (????)
    sofiegravidnr1 skrev 2009-08-24 17:45:20 följande:
    Jag hade inte tyckt att det var okej
    Känns inte riktigt okej faktiskt!!
  • Tessideluxe

Jag ger ofta mina vänner av motsatt kön komplimanger. Men det är av typen. Vad snygg du blev i håret, snygga skor, vad fin du är idag osv. Aldrig att de har vackra ögon, att jag nästan blir kär i dem osv. Det skulle aldrig falla mig in. Jag har _många_ killkompisar men såna komplimanger ger man till någon man är intresserad av.

• Furie

Jag har nära relation till mina vänner och kan också få och skickar själv såna mess ibland. Min sambo är helt ok med det, och jag har varit noga med att han träffat alla mina kompisar (killar som tjejer). Han har då haft chansen att se hur vår relation ser ut och fattar att han inte har något att vara svartsjuk på. Mina manliga vänner är som mina bröder och visst kan jag ge dem koomplimanger för både det ena och det andra. Vi är vänner.

Men din pojkvän betedde sig lite knepigt. Behöver ju absolut inte betyda att han ÄR kär i tjejen i fråga, utan han vill kanske bara inte göra dig ledsen eller svartsjuk. Berätta för honom hur det kändes för dig, utan att bråka eller anklaga. Säg det i normalt tonläge och utan att skuldlägga honom, att det är bättre att han bara är ärlig annars får du för dig saker som kan vara helt galet.

Svar på tråden Komplimanger till vänner av motsatt kön?