• Kaffetjej

Hur länge håller sig uppvärmd ersättning?

Om jag har värmt upp ersättning och barnet sedan inte äter allt på en gång hur länge kan jag låta det stå framme innan det blir dåligt? Är det okej att spara om mitt barn skulle blir hungrig igen om en timme eller måste jag slänga o sen göra nytt?

• Svar på tråden Hur länge håller sig uppvärmd ersättning?
  • April Mamma

Jag skulle inte spara det i en timme...gör nytt =)

• cloudberry79

Det ska ätas inom MAX en timme. Bakterietillväxten är ganska hög, men talar vi tio-tjugo minuter så kan du värma om det. Vi hade sonen på neo i början och han åt väldigt sakta, de värmde om upp till ungefär 40-50 minuter efter den var blandad, sen gjordes det nytt.

If you love me - please don't feed me!
  • Coming Soon

Inom 20 minuter har bakterietillväxten ökat med 18 000 %... Så snälla släng och gör nytt!!

• cloudberry79
    cloudberry79 skrev 2009-08-24 18:08:09 följande:
    Det ska ätas inom MAX en timme. Bakterietillväxten är ganska hög, men talar vi tio-tjugo minuter så kan du värma om det. Vi hade sonen på neo i början och han åt väldigt sakta, de värmde om upp till ungefär 40-50 minuter efter den var blandad, sen gjordes det nytt.
    Tillägg: Då hölls maten i steril miljö och all utrustning var steriliserad. Hemma har vi inte sparat mer än 20 minuter.
    If you love me - please don't feed me!
  • mamma2kids

öpnna korken o lukta på det efter en timma blääää säger jag.max 30min

• SofieKarolina

Coming Soon skrev 2009-08-24 18:09:31 följande:

Inom 20 minuter har bakterietillväxten ökat med 18 000 %... Så snälla släng och gör nytt!!
    Men herregud, ibaland har inte ens min son ätit klart efter 20 minuter, ska man slänga och göra ny då också eller?! Nä, så fort blir det inte dåligt. Självklart ska det inte stå framme hur länge som helst, men vad gör du om ditt barn inte ätit upp efter 20 minuter då? Avbryter du och gör nytt?
  • SofieKarolina
    ballerinamuffins skrev 2009-08-24 18:04:17 följande:
    Efter en timme får du slänga det, de klarar sig en 10 min el nått, jag vet inte, e rätt osäker faktiskt
    10 minuter? Då har inte ens min son ätit upp hälften än. Man ska inte spara det och värma det igen, men nog fasiken håller det mer än 10 minuter.

Vad gör du om ditt barn inte ätit upp efter 10 minuter då? Gör nytt och låter han äta i 10 minuter igen?
Svar på tråden Hur länge håller sig uppvärmd ersättning?