• Ninno

BRIOs Vyssan Lull-tassar?

Hej! Jag har fått rådet att skaffa Brios vyssan lull-tassar för spjälsängen då vår 6-mån dotter har jättesvårt att somna på kvällen och vill inte alls sova i sin egen säng! Nu till frågan; Fungerar dessa vyssan lull-tassarna på IKEAS spjälsängar också? Vår spjälsäng har nämligen rektangulära ben. De är alltså inte helt fyrkantiga och på brio-tassarna ser det ut som om de behöver vara det. Stämmer det eller passar det ändå? Vår säng heter Hensvik. Ser ut såhär: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70116002

tacksam för svar!

• Svar på tråden BRIOs Vyssan Lull-tassar?
  • Emerun

Ja de funkar på Ikeas sängar oxå, bara se till att verkligen sätta fast dem i mitten av foten på benet sas.

• sanHbg

så länge sängen är gjord i trä funkar det, man skruvar ju in en skruv i benen på sängen, gunga på bara, funkar jättebra =)

• HippYgirl

vi har dom, är jätte bra och vi har ikeas säng snigeln eller va den nu heter.

• lovielove

Funkar supert! Skulle inte klara oss utan! (Har oxå Ikea säng)

• Chrizzy81

Jag har köpt Vyssan-tassar men trodde att det skulle bli mer "gung". Det blir ju inte som en vagga? Ungefär som en vagn?

• aijo

Ja det funkar.
    Vi har en Gulliver säng från IKEA med rektangulära ben och VyssanLull på dem..

• 242

vi har brios tassar på ikeas säng

Ja,jag har dyslexi..
  • bf081130

Ja, funkar superbra även på rektangulära sängben. Vi har det på vår spjälis.

Ett tips bara: förborra innan du skruvar dit vyssanlull-tassarna! annars riskerar sängbenen att spricka.

Good luck!

• sunny1980

Japp har hensvik och brio vyssan lull, rekommenderar också att du förborrar hål
    det gjorde vi.

• Tilsan

Fungerar på sängen men lillan somnar inte med hjälp av dem så hon är kvar i vår säng. Hoppas du har mer tur
    & som de andra sa förborra

• Nora83

Jag minns att en tjej jag träffade för några år sedan hade ett slags "gosedjur" som hon hängde på vagnen som gjorde att den skakade (man kunde ställa in den på olika hastigheter också..), det skulle även funka att lägga i sängen om man hade vyssan lull tassar. Nu håller jag på att leta efter ett sån't men kan inte hitta på det. Någon som vet vad jag pratar om och vart jag kan finna detta?

Svar på tråden BRIOs Vyssan Lull-tassar?