• Nina1982

Naturdiet

Började idag med naturdiet, har fått i mig fyra påsar och över två liter vatten, men jag har varit såå hungrig idag! Den sista påsen kräktes jag nästan av, fattar inte hur jag ska stå ut! Var tvungen att ta ett äpple nu så jag inte skulle kräkas...

Ja jag vet att med rätt kost och rätt motion går man ner i vikt men jag tänkte få en rivstart av detta, har testat GI, körde rivstarten i två veckor o sen tillsatte bra kolhydrater, det funkade bra men som vanligt så tröttnade jag och nu är det värre än värst... Nån annan som fattar vad jag menar, ska jag verkligen stå ut nu, har iallafall pulver för fem dagar... Nån som vet om det blir bättre eller??

• Svar på tråden Naturdiet
  • Luulu

Har för mig att jag läst att hungern ger sig och man blir mätt på sitt pulver efter ungefär 3 dagar. Men som sagt, det har jag bara läst. Kunna själv inte dricka de där mer än EN gång då det smakade förjävligt :P

• Nina1982
    Luulu skrev 2009-08-24 19:30:37 följande:
    Har för mig att jag läst att hungern ger sig och man blir mätt på sitt pulver efter ungefär 3 dagar. Men som sagt, det har jag bara läst. Kunna själv inte dricka de där mer än EN gång då det smakade förjävligt :P
    MM det är ju det att det smakar sååå illa!! Får kväljningar, spelar ingen roll att jag håller för näsan... Kanske ska kombinera istället o köra pulver morron o kväll o äta typ sallad till lunch
  • Luulu
    Nina1982 skrev 2009-08-24 19:35:38 följande:
    MM det är ju det att det smakar sååå illa!! Får kväljningar, spelar ingen roll att jag håller för näsan... Kanske ska kombinera istället o köra pulver morron o kväll o äta typ sallad till lunch
    Ja, tyckte det smakade så mjöligt på nått sätt. Usch, jag klarade inte ens av att dricka upp en portion, utan jag spydde direkt! haha

Ja prova en sån kombination istället så slipper du ju dricka så mycket, och ha vatten bredvid när du dricker det där så ska det nog gå lättare :):P
  • M C

Byt märke!
    Modifast är gott, godare säger en kamrat som testat båda.

• bebbelängtan

naturdiet tyckte jag var ganska okej när jag körde det.. jag är väldigt känslig för konsistens o sånt så det gör att det blir lite svårt.. nutrilett däremot fixade jag inte.. det var som att dricka sågspån.. *ryser* men man är ju olika.. däremot körde jag med herbalife för några år sen o det funkade jättebra.. minns inte hur mkt jag gick ner i vikt, däremot gick jag ner mkt i omfång.. det var dyrt.. kanske en nackdel.. men har man dom pengarna så kan jag rekommendera det..

• Nina1982

M C skrev 2009-08-24 21:15:28 följande:

Byt märke!Modifast är gott, godare säger en kamrat som testat båda.
    Är laktosintollerant o har för mig att det inte funkar... Naturdiet pulvret är typ det enda som funkar...
  • JennyS
    Nina1982 skrev 2009-08-24 21:29:01 följande:
    M C skrev 2009-08-24 21:15:28 följande:
    Är laktosintollerant o har för mig att det inte funkar... Naturdiet pulvret är typ det enda som funkar...
    Är naturdiet laktosreducerat eller laktosfritt. Jag är laktosintolerant och kör just nu med Nutrilett men då måste jag ta två lactrase så det hade vart helt suveränt om det fanns något med mindre mjölk i?
  • mammatilleliasa

Vilken smak har du?

• Nina1982
    JennyS skrev 2009-08-24 23:40:55 följande:
    Är naturdiet laktosreducerat eller laktosfritt. Jag är laktosintolerant och kör just nu med Nutrilett men då måste jag ta två lactrase så det hade vart helt suveränt om det fanns något med mindre mjölk i?
    Japp det är ytterst lite i nayurdiet, iallafall i drinkmixen och alla shaker utom caffelatten, i smoothiesen är det ju yoghurt. Oj, tar du lactrase till varje, det lär ju bli dyrt i längden... Jag lägger av ialalfall då jag inte fixar smaken... Går över till en annan plan =)
  • Nina1982
    mammatilleliasa skrev 2009-08-25 07:57:39 följande:
    Vilken smak har du?
    Choklad
  • JennyS
    Nina1982 skrev 2009-08-25 09:12:44 följande:
    Japp det är ytterst lite i nayurdiet, iallafall i drinkmixen och alla shaker utom caffelatten, i smoothiesen är det ju yoghurt. Oj, tar du lactrase till varje, det lär ju bli dyrt i längden... Jag lägger av ialalfall då jag inte fixar smaken... Går över till en annan plan =)
    Det blir jättedyrt + att man drar sig för att byta ut mer en ett mål per dag. Tack för tipset : )
  • mammatilleliasa

Jordgubb och skogsbär funkar bättre för mig... Kanske kan testa de?

• Nina1982
    mammatilleliasa skrev 2009-08-25 19:33:32 följande:
    Jordgubb och skogsbär funkar bättre för mig... Kanske kan testa de?
    Finns inte, inte iallafall där jag har handlat o jag har inte sett någon annan smak på andra ställen... Har ialalfall blivit av med pulvret som jag hade, fixar det inte men ska börja köra GI istället, det har funkat på mig förut =)
Svar på tråden Naturdiet