• Tr6ek

Hjälp! Hur mycket man får tjäna för att få CSN?

Har sökt CSN till hösten men nu tror jag att jag har tjänat lite för mycket i sommar. Ska räkna ihop vad jag tjänar från 1 juli 2009 till 31 deceber 2009 men vet inte om jag har räknat fel. Jobbet jag har så får man betalt i efterskott så det jag jobbat ihop i juni får jag utbetalt i juli, räknas det då till juli eller juni?

• Svar på tråden Hjälp! Hur mycket man får tjäna för att få CSN?
  • thweni

Saxat från csn.se: "Hur stor inkomst får jag ha under terminen?

Svar:

Om du läser 20 veckor på heltid under ett kalenderhalvår, får du ha inkomster upp till 53 500 kronor utan att studiemedlen minskas. Detta belopp kallas fribelopp.

Fribeloppet beror på

* hur många veckor under kalenderhalvåret du får studiemedel och
    * för vilken omfattning du får studiemedel (hel- eller deltid).

Du ser hur stort fribeloppet blir för dig genom att använda tjänsten Räkna ut."

• Tr6ek

Jepp, jag har typ 70000 kr i fribelopp men frågan var om jag skulle räkna lönen jag fick i juli eller inte eftersom det var för det jag jobbat i juni. Räknas den med kommer jag över fribeloppet =/

thweni skrev 2009-08-24 20:52:44 följande:
    Saxat från csn.se: "Hur stor inkomst får jag ha under terminen? Svar: Om du läser 20 veckor på heltid under ett kalenderhalvår, får du ha inkomster upp till 53 500 kronor utan att studiemedlen minskas. Detta belopp kallas fribelopp. Fribeloppet beror på * hur många veckor under kalenderhalvåret du får studiemedel och * för vilken omfattning du får studiemedel (hel- eller deltid). Du ser hur stort fribeloppet blir för dig genom att använda tjänsten Räkna ut."
  • Tr6ek

Räknas semesterersättningen in då också eller?

• Tecken
    Tr6ek skrev 2009-08-24 21:05:16 följande:
    Räknas semesterersättningen in då också eller?
    Ja, allt som du får utbetalt under den perioden räknas.
Svar på tråden Hjälp! Hur mycket man får tjäna för att få CSN?