• Dino78

Film där tjej jagar kille

Söker inte en speciell titel nu utan vil ha tips på några filmer där en tjej jagar en kille. Med jaga menar jag alltså en tjej som är kär i en kille och vill ha honom alltså. Så det är väl romantiska komedier jag helst vill ha tips på
    Kommer inte på en enda bara för att jag måste komma på någon...typiskt va?

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Svar på tråden Film där tjej jagar kille
  • felicityporter

While you were sleeping/Medan du sov och Overnight Delivery är två av mina favoritfilmer med det temat. Jerry MaGuire handlar också om det, men är ingen romantisk komedi, dock otroligt bra.

• mamlan

För mycket av det goda, en lite äldre film -80 eller -90 tal med Ricky Lake..den gillar jag.
    Somekind of wonderful, med Eric Stoltz och Mary Atuart Masterson..oxå jätte bra..samma årgång som den första filmen.

• mamlan
    mamlan skrev 2009-08-25 20:02:58 följande:
    För mycket av det goda, en lite äldre film -80 eller -90 tal med Ricky Lake..den gillar jag.Somekind of wonderful, med Eric Stoltz och Mary Atuart Masterson..oxå jätte bra..samma årgång som den första filmen.
    Mary Stuart Masterson ska det ju stå...
  • Stårschan

Fy. Jag kommer inte på några komedier, utan tänker bara på Ivanhoe där stackars Rebecka inte får sin Ivanhoe...

I komedier är det väl vanligare att tjejen jagar en kille som visar sig vara en buffel, och på slutet upptäcker hon äntligen den jättefina killen som funnits vid hennes sida hela tiden?

• mamlan
    Stårschan skrev 2009-08-26 07:54:23 följande:
    Fy. Jag kommer inte på några komedier, utan tänker bara på Ivanhoe där stackars Rebecka inte får sin Ivanhoe...I komedier är det väl vanligare att tjejen jagar en kille som visar sig vara en buffel, och på slutet upptäcker hon äntligen den jättefina killen som funnits vid hennes sida hela tiden?
    Fast inte i de två jag rekomenderade...där är det lite tvärt om..killen upptäcker den där fina tjejen han inte sett..liksom..
  • Dino78

Tackar för alla tips, håller på med ett litet projekt och har haft stor nytta av era tips
    Tar gärna emot fler om ni har nåt på lager!

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
Svar på tråden Film där tjej jagar kille