• Kiwiwini

Äger du en Mulberry bayswater?

Hej!

Funderar på att köpa väskan bayswater från Mulberry och skulle gärna vilja höra från er som äger en oavsett ifall ni har en äkta eller oäkta.

Hur håller de oäkta?
    Är det värt att lägga extrapengarna för att få en äkta?
    Vilken färg tycker ni är snyggast?
    Vilken är mest praktiskt?
    Var har ni köpt er väska?
    Vågar man köpa på Tradera eller Blocket?

Och allt annat som man behöver veta om en bayswater. =)

Kram kram

• Svar på tråden Äger du en Mulberry bayswater?
  • NewYorker

Hur håller de oäkta? KANONBRA!

Är det värt att lägga extrapengarna för att få en äkta? ABSOLUT!

Vilken färg tycker ni är snyggast? OAK!

Vilken är mest praktiskt? VET EJ!

Var har ni köpt er väska? HOS MULBERRY PÅ HEATHROW I LONDON

Vågar man köpa på Tradera eller Blocket? ABSOLUT INTE.

Väskan är underbar, du kommer inte att ångra dig!

• Kiwiwini

Tack Newyorker! Använder du din oak även på vintern?

Ska kolla på en oak i morgon. Var först inne på en svart, men får se. =)

Någon mer med erfarenhet av bayswater?

• Choklad och Nötter

Hur håller de oäkta? Ingen aning. Min är äkta.

Är det värt att lägga extrapengarna för att få en äkta? Ja, jag tycker det. Skulle aldrig köpa en oäkta väska oavsett märke.

Vilken färg tycker ni är snyggast? Tycker oak och chokladen är snyggast. Har själv chokladen då jag även har en plånbok från Mulberry i samma färg. Sen syns inte vattenfläckar o sånt på den, så mer praktiskt skulle jag säga.

Vilken är mest praktiskt? Chokladen eller svart om man nu vill ha en svart väska.

Var har ni köpt er väska? via nätet på mulberry.com

Vågar man köpa på Tradera eller Blocket? Jag skulle inte våga. Inte heller om personen hade kvitto. Finns duktiga typer som kan förfalska kvitton.

• Queequeg

Jag gar tre st av de väskorna två större och en mindre. i De större har jag en svart i printed leather och en i färgen Rouge Noir i materialet Hair calf leather, den lilla är svart.

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att använda eller köpa en kopia.

Men allt hadlar ju om vad man är beredd att betala för en väska.

Jag avråder dock från att köpa från tradera och dyl i alla fall om man är intresserad av en äkta väska då de det är mest kopiorsom säljer där och som marknadsförs som äkta.

Kvaliten är väldigt bra på de äkta väskorna (de oäkta vet ja inte), jag föredrar den större varianten på väskan (använder i princip aldrig den mindre) då jagtycker de är mer praktiska då de helt enkelt är större.

• enlitenbitkaka

Har ingen men ska till att köpa en Anthony eller Joel (kan inte bestämma mig och så var de dumma och slutade? tillverka Elgin) och kan absolut inte se vitsen med en oäkta? Vill du ha en riktigt bra kopia i skinn kostar de därefter också och steget till en äkta är inte så stort ändå. Mulberry är ju inte hysteriskt dyra egentligen.

När det gället att köpa rekommenderar jag Mulberry-butiken på NK i Göteborg. Kunnig, trevlig och tillmötesgående personal. Varierat utbud!

För min del blir det absolut oak. Slits snyggt och passar till allt!

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Fratris

Alltså är inte den svintung? Jag hade en Mulberry Roxanne (äkta) och fick sälja den efter ett tag för att jag inte orkade använda den ofta (bara väskan väger nästan 2 kg liksom)... Men bra skinn är det!

• Kiwiwini

Jag har köpt en äkta bayswater oak idag. =)
    Det var en reklamation från en kund p.g.a. att den blivit lite prickig på baksidan. (Jag ser det knappt). Kunden hade haft den i tre månader och jag fick betala 2000 kr för den. Känns som ett bra pris med tanke på att flera oäkta går för nästan detsamma.

Hur sköter ni er väska? Använder ni det rekommenderade sprayet eller finns det något bättre?

• Izze

Jag har länge velat ha en bayswater. Hur är det att ha den på axeln undrar jag? Är remmarna lagom långa eller stör man sig på att de är lite korta efter ett tag? Hur bär nu era?!

• morgonsolan

Har en svart bayswater, tycker den är liiiite kort i remmarna för att ha den på axeln vintertid. (med tjock jacka), men gillar att ha den i armvecket iallafall!!

Izze skrev 2009-08-28 19:02:58 följande:
    Jag har länge velat ha en bayswater. Hur är det att ha den på axeln undrar jag? Är remmarna lagom långa eller stör man sig på att de är lite korta efter ett tag? Hur bär nu era?!
  • Choklad och Nötter

Håller med om att axelremmen är lite för kort, speciellt vintertid när man har tjock jacka.

• leam

Hur håller de oäkta? Ingen aning, skulle aldrig köpa en oäkta
    Är det värt att lägga extrapengarna för att få en äkta? JAAA
    Vilken färg tycker ni är snyggast? Jag har en Oak som är fyra år gammal, den har mörknat och är supersnygg. Nackdelen med Oak är att den lättare får vattenmärken trots att den sprejats med Collonil. Jag har även en i Chocolate och den använder jag höst / vinter
    Vilken är mest praktiskt? Se ovan, det finns ju andra färger också
    Var har ni köpt er väska? Direkt från Mulberry
    Vågar man köpa på Tradera eller Blocket? Bara om man först får den verifierad på the Purse Forum:

forum.purseblog.com/mulberry/authenticate-this-mulberry-493825.html

• MissyMo

Hei.
    Mulberry på Blocket osv er ofte fake/replicas. Har selv blitt lurt av en svensk selger som har operert på norske finn.no, blocket og kanskje andre steder. Hun kaller seg Anna Dalhen og selger Mulberry Bayswater Oak for kr. 2995. Dette er fake!!! Vesken sendes fra USA. Hun annonserer den samme vesken igjen og igjen og påstår at den er kjøpt på NK eller andre steder (scannet kvitto).

Stay away!!!

• sfs02

Phone abuse blocking and anti tracking privacy protection jamming devices affordable and reliable for wide frequency are available   gps tracker blocker

• LyckligaLina

Jag köpte min på mulberrys butik vid stureplan, har en bayswater chokladfärgad. Skulle inte köpa på blocket el liknande.. Jag älskar min väska. Kan bli tung på axeln men värt varje krona

Svar på tråden Äger du en Mulberry bayswater?