• Casper och Novas mamma

bra salva mot jätteröd och lite sårig rumpa?

min dotter har bajsat flera gånger om dagen i några dagar och har blivit jätterör i rumpan..till och med att det var små sår som blödde idag!
    tips på nån super salva?
    har testat inotynol och bepanthen men tycker inte det hjälper!

• Svar på tråden bra salva mot jätteröd och lite sårig rumpa?
  • WochE

Sonen har haft så några gånger har fungerat med bephanthen och inotyol har även använt zinkpasta...

• Teskedsmamman

Håller med ovan, tjockt ska det vara! Oftast klämmer jag ut en sträng direkt på rumpan och bryr mig inte om att kleta ut den.... den kletar ut sig själv...

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Joffe

Silon är bra, den löser inte upp sig som andra salvor gör och ligger kvar som en skyddande hinna.

• Winterfresh

Använder mig av Lansinoh-salva med lanolinolja. Superbra och dryg vilket gör att den räcker ett bra tag och behövs bara ett tunt lager salva

• Ville Mor

Potatismjöl! Bästa huskuren någonsin. Var det enda som bet på sonens rumpa då huden behövde torkas ut. Han blev bara värre och värre av alla fuktiga salvor.

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • MissKaos

Tvätta med olja, rapsolja. RENT, använd inte vatten. Låt lufttorka. Smörj sedan tjockt med Inotyol. Lufta gärna rumpan ordentligt.

• Kimmy

Båda mina söner har känslig hud och varken inotyol eller bapanthen funka på dem heller. Det enda som funkat är idomin så testa det. Det blev bra nästan med en gång.

Svar på tråden bra salva mot jätteröd och lite sårig rumpa?