• soi

samarin?

hej hej fick reda på idag att jag är med barn (jippi)... kan inte tro att det är sant. Är det någon som vet om det är ok att ta samarin om man är illamående? Detr brukar hjälpa lite men jag vill ju inte dricka något farligt...

• Svar på tråden samarin?
  • Marsbebis06

Samarin

Hum, vänta *läser mig förpackning*

Ska nog va helt okey
    men man ska nog inte leva på de

• Halv brasilianskan

Samarin kan du ta men det är ju mest för halsbrännan och sura uppstötningar:) jag tar det när jag har min hemska halsbränna.

• soi

åh va skönt-... tänk vad det är mycket man ska tänka på helt plötsligt, Sitter och gnuggar in all info från livsmedelsverket...

• Fru J

Ett tips är att gå in på www.fass.se och söka på de läkemedel man undrar över. Där står det mesta. Hur bra som helst! En dag står man där med sin gravida hjärna utan hjärnceller och undrar om det var Alvedon eller Ipren man fick äta....
    Må så gott!

• Tesan81

jag har "levt" på samarin under min graviditet är nu i v40+4 och barnet mår bra så *skål*

• usse

helt ok funkar ävewn för mej mot illa mående ...

• listo

Samarin är inget läkemedel, och därför finns det inte med i FASS, men det står på förpackningen att det äe helt okej under graviditet.

• mammacatta

men om man googlar på samarin, så kommer företagets hemsida för bara samarin upp. där står allt sånt som man behöver veta... www.samarin.se/

jag tar samarin även när jag är hård i magen, den har en "lätt laxerande effekt" som d heter. SUVVERÄNT!

Svar på tråden samarin?