• Anonym

Jag får ångest av att dricka vin? Ovanligt?

Alltså.. så länge jag dricker så går det bra,,men så fort jag slutar och vinet "ska ur kroppen" så kommer ångesten krypande.. jag mår illa psykiskt/fysiskt i hela kroppen.. och detta endast efter 2 glas lr nåt...

Är inte detta lite konstigt? Önskade att jag också kunde dricka och vara sällskaplig och ändå må bra efteråt som alla andra...

• Svar på tråden Jag får ångest av att dricka vin? Ovanligt?
  • Anonym

Man brukar säga att alkohol förstärker grundstämningen. Är du lite ångestdriven annars också? Men det är nog en hel del som upplever det så.

• Anonym (Jag med)

Jag får oxå ångest.. inte bara av vin utan alkohol överhuvud taget... Kanske inte så lite som 2glas vin men ångest av alkohol får jag... har haft ångest utan alkohol tidigare så det "ligger ju nära tillhands"... Skippa alkoholen är mitt tips...
    Lycka till!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-24 22:39:51 följande:
    Man brukar säga att alkohol förstärker grundstämningen. Är du lite ångestdriven annars också? Men det är nog en hel del som upplever det så.
    Näe, jag upplever att jag mår väldigt bra annars och är glad och så. Det är bara med vin detta händer.. Inte med sprit. Min biologiska mor är alkoholist så det kanske ligger i generna, vem vet.. (jag är inte uppväxt med henne)

Jag är väldigt restriktiv med alkohol själv och har alltid varit.
  • Anonym

Anonym (Jag med) skrev 2009-08-24 23:28:44 följande:

Jag får oxå ångest.. inte bara av vin utan alkohol överhuvud taget... Kanske inte så lite som 2glas vin men ångest av alkohol får jag... har haft ångest utan alkohol tidigare så det "ligger ju nära tillhands"... Skippa alkoholen är mitt tips...Lycka till!
    Ja nej, jag behöver ju inte dricka. Men ibland kan det vara kul för sällskapets skull sas.. Alla andra dricker men jag är alltid körbar,,, vilket också betyder att man alltid får köra och ta ansvar för allt annat.
  • Anonym (Me to......)

Jag får en fruktansvärd ångest av all alkohol. Jag dricker inte så ofta men det bryter verkligen ner mig´. Tar en vecka innan jag är normal igen. Det är så hemskt. Borde aldrig mer dricka egentligen.

• Anonym

Samma sak här, har jag varit ute och festat så får jag oftast en hemsk ångest dagen efter, tror att det hänt hemska saker jag jag inte kommer ihåg. Förnuftet säger att eftersom jag kommer ihåg en massa andra saker från kvällen innan, så borde jag ju även kommit ihåg om det hänt något hemskt, men när jag har ångest är jag definitivt inte förnuftig.
    Jag brukar inte gå ut och festa så ofta, men nu de senaste två veckorna har det blivit mycket alkohol, och min ångest är helt outhärdlig nu!  
    Har bestämt mig för att sluta helt med alkohol ett bra tag framöver.

• LyckligtSlut

Jag fixar inte vin alls längre. Blir bara ångest utan botten i upp till två tre dagar. Blir grälsjuk och olycklig på alla sätt och vis. Jag är inte ensam vet jag. Öl, cider och sprit går bra.

• Anonym (Me to......)

Vad skönt att höra att man inte är onormal. Ska aldrig med dricka vin. Ska hålla mig till Gin och Tonic....

• Anonym

Jag säger som tidigare har sagt att alkhol förstärker den sinnesstämning man är i.

Jag har även hör (vet inte om det stämmer) att när kroppen förbränner alkohol så frigörs något ämne som kan ge ångest.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-25 17:36:42 följande:
    Jag har även hör (vet inte om det stämmer) att när kroppen förbränner alkohol så frigörs något ämne som kan ge ångest.
    Det skulle verkligen kunna stämma in på mig! För det är ju precis när det börjar gå ur som känslorna kommer.. Det bästa är om jag sover då.. men då sover jag även skitkasst.
Svar på tråden Jag får ångest av att dricka vin? Ovanligt?