• Cybermum

Vart är klassiska jul filmen?

Ni vet den där klassiska jul filmen, som gick vid jul på SVT 1 med Tomtar och Troll, Den hade klasiska kometarer som Var är fjant? Och en hel Tomte arme.. Sist jag hörde om den, visste de ej vem som ägde filmen och vågade inte sända den, blä, vill ju mina små skall få dse samma som vi såg vid jul.. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vart är klassiska jul filmen?
  • Cybermum

Aha, så hette den ju, vill gärna att den sänds på tv

• vaniljblomman

Oh ja, Tomtar o Troll, hur underbar var inte den??!! Jag bara älskade den.
    Sedan fanns det en adventskalender som hette I Trolltider, som jag ocksa bara älskade.
    Kan man ladda ner dem fran Internet tro? Skulle vara roligt att ha dem pa dvd, eller video.

• Lilla ru

Jaaa, Trolltyg i tomteskogen! Den filmen är helt underbar! Jag hoppas den kommer på teve till jul, då ska jag spela in den.
    haha.. "Var är Fjant?, här mamma" och "Nu ska jag göra mig vacker!" :)

• tinna

Tv kan inte sända trolltyg i tomteskogen för det är nåt krångel med rättigheterna. Det är typ ingen som har rättigheterna för dom som hade det dog eller hur det nu var. Dom förklarade det i julas på TV iaf. Men en kompis har laddat ner den från internet så det går tydligen.

• Cybermum

Ja,adventskalendern,trolltider med vitskäggiga gubben som berättar om förr och troll,tomtar, det är ju guldgruva!
    Ja, det finnes att ladda ner från internett, och tydligen på DVD, vad bra!
    Håller tummarna att de fixar på SVT 1 ägandet av filmen och sänd så folk kan spela in den!

• Lolinondoda

Jag har hört att Trolltyg i tomteskogen brann upp tillsammans med flera andra filmen/program i Svt:s arkiv för några år sedan.

Det var min favorit när jag var yngre så det var jättetråkigt att höra det.

• Tinka

jag hörde att den hade brunnit upp på SVT...men de kan ju vara lägn...

Själv vill jag oxå ha den för det är en underbar film...

• Tinka

Vid närmare efterforskning läste jag nu : Att SVT inte visar den igen beror på en upphovsrättslig tvist.

Svar på tråden Vart är klassiska jul filmen?