• LillaMiss Piggy

Vilken storlek på Kavat ska jag välja?

Mormor kommer vara i närheten av Kumla om ca 1 månad. Jag tänkte passa på beställa vinter skor till min 1 åring från fabriken. Vad är bättre till en sån här liten? Kängor eller stövlar? Är Kavat kalla på vintern? Dottern har nu precis börjat använda skor i storlek 20. Vilken storlek tycker ni jag ska satsa på? 20 eller 21?

• Svar på tråden Vilken storlek på Kavat ska jag välja?
  • sarsparis

1 ½ - 2 cm större än foten, alltså måste du först mäta barnet fot, och sen även mäta innermåttet i skon.

• LillaMiss Piggy

Jo men mätt har jag ju redan. Om jag lägger till 2cm så blir det 13,7 cm. Har ingen mätsticka så jag kan inte mätta innermåttet på skon hon har just nu. Anlednigen till att jag frågade om kavat är kalla är då om hon behöver ullsula och ullsockor i och då behöver skon vara lite större?? Någon som vet vad st 20 och st 21 har för innermått? Är kängor eller stövlar bäst för sånna här små?

• Aurora Borealis

Det står på kavats hemsida för de olika modellerna vad de har för innermått.
    Tex vinterkängan LISA storlek 20 (135mm) 21(142mm) osv.
    Kan ju variera lite mellan modellerna så det lättaste är väl att kolla vilken modell man vill ha.
    Lättast tycker jag är att titta i e-butiken.

Svar på tråden Vilken storlek på Kavat ska jag välja?