• Anonym (hjälp!)

ska genomföra koloskopi har ätit

Idag har jag börjat med flytande kost dum som jag är så satt jag o knapprade i nötter så va ska jag göra???? Har tid på torsdag förmiddag. Måste få ut allt till dess börjar min laxering imorgon:(. Några tips tack

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 06:57
    kanpprade nötter igår kväll

• Svar på tråden ska genomföra koloskopi har ätit
  • Smilly

Du måste väl kunna ringa dit du ska och göra koloskopin? Kan inte tänka mig att det skulle vara någon större fara. Ska du ta något laxerande dagen innan?

• Anonym

Tror inte att det är hela världen. Hur mycket nötter har du pillat i dig, du kan väl inte hunnit sätta i dig några mängder såhär 7 på morgonen. Är du orolig så ring och fråga där du ska göra undersökningen men annars ska du väl ändå dricka sånt där äckelpäckel som rensar tarmen i morgon. Lycka till!

• Anonym (hjälp!)
    Smilly skrev 2009-08-25 06:59:42 följande:
    Du måste väl kunna ringa dit du ska och göra koloskopin? Kan inte tänka mig att det skulle vara någon större fara. Ska du ta något laxerande dagen innan?
    ja jag börjR med det imorgon så idag kör jag helt flytande för att få ut så mycket s möjligt o imorgon flytande + laxering
  • Anonym (hjälp!)
    Anonym skrev 2009-08-25 06:59:44 följande:
    Tror inte att det är hela världen. Hur mycket nötter har du pillat i dig, du kan väl inte hunnit sätta i dig några mängder såhär 7 på morgonen. Är du orolig så ring och fråga där du ska göra undersökningen men annars ska du väl ändå dricka sånt där äckelpäckel som rensar tarmen i morgon. Lycka till!
    det var igår kväll jag knapprade i mig de förbaskad goda nötterna
  • Anonym (hjälp!)
    Smilly skrev 2009-08-25 07:02:17 följande:
    Då borde du hinna bli av med nötterna... :)
    okay jag hoppas:) Usch börja morgonen med en talrik buljonsoppa o några skalde gurkbitar USCH , hoppas det får igång magen så det kommer ut
  • Smilly

Usch.. verkar inte vara någon höjdare att förbereda sig för koloskopi..

• Anonym

Annars kommer det där du dricker imorgon att rensa magen. Är väl lite olika hur de säger med det där med flytande några dagar före. Har för mig att min kompis fick äta som vanligt fram till dagen då hon började laxera men att man skulle undvika fibrer de senaste dagarna.

• Anonym (hjälp!)
    Anonym skrev 2009-08-25 07:07:12 följande:
    [citat]
    Annars kommer det där du dricker imorgon att rensa magen. Är väl lite olika hur de säger med det där med flytande några dagar före. Har för mig att min kompis fick äta som vanligt fram till dagen då hon började laxera men att man skulle undvika fibrer de senaste dagarna.
    [/cita
    ok hoppas det går bra, att jag börjar med flytande idag är för att jag har en mage som är väldigt trög just därför börjar jag idag inte för att jag tror att det gör någon större skillnad
  • Anonym (hjälp!)
    Smilly skrev 2009-08-25 07:07:08 följande:
    Usch.. verkar inte vara någon höjdare att förbereda sig för koloskopi..
    nej men snart är det över försöker intala mig. Blir bara en sån omställning att ändra om kosten så:( Men det är viktigt det är trots allt en undersökning som ger svar på mina besvär förhoppningsvis.
  • Anonym (hjälp!)
    Johannniii skrev 2009-08-25 08:00:51 följande:
    Mixa ner 4 st kiwi och drick :D det gör nog susen ;)lycka till!
    kiwi ska man undvika 1 vecka innan undersökningen pga av de små fröna den innehåller. Men tack för infon. Kört med buljon o gurka som frukost o än har inget hänt. Sitter o käkar tuggumi påse efter tuggumi påse får se om det ger någon effekt. Ont i huvudet dock är så van att äta ordentlig frukost :(
  • cutiee

Jag ska också göra koloskopi, fast på onsdag, och jag har fått veta att två dagar före undersökningen ska man börja med flytande kost. Det kommer nog gå bra tror jag :) Själv har jag ångest för jag tycker det är jobbigt med bara soppa hela dagen :( Hur har din dag varit? :)

• Bast

Vad ska du laxera med?
    Jag jobbar på en colorektal avdelning (som uska) och vi har många patienter som laxeras inför coloskopi. Hos oss får de äta som vanligt fram till frukost DAGEN INNAN coloskopin. Till lunch får de bara flyta, och efter lunch får de börja laxera. När laxeringen väl är igåmg får de bara "flyta klara", alltså buljong, vatten, kaffe utan mjölk etc.
    Jag tror inte att de kommer att se minsta spår av dina nötter om coloskopin är på torsdag, det är ju tre dar tills dess!

• Bast

Sorry, såg nu att coloskopin var förra veckan, så den är redan avklarad!

• cutiee

Haha, Bast, bra att du nämnde att det redan varit! Jag försöker glömma bort att det faktiskt snart är september! oops :)

Svar på tråden ska genomföra koloskopi har ätit