• mliten

Vad fasiken???

Nä nu blir jag gruvligt less på detta-är det ngn som vet vad som händer?
    I flera veckor nu har jag haft en(!) sårig bröstvårta(jag ammar inte och är inte gravid)...den vätskar HELA tiden och bara vägrar att läka, är rödsårig och blöder ibland.
    Den andra är inte alls sådan.

Jag ska gå till läkare men måste få peng.först så jag frågar er......
    Har prövat svampmedel och sätter på salva varje dag utan att det hjälper.
    Går naken så ofta jag kan utan att märka någon som helst skillnad.
    Så jävla less helt enkelt
    Help!!

• Svar på tråden Vad fasiken???
  • Peztis

Jag skulle nog inte vänta med att gå till läkare...

Ledsen om jag skrämmer upp dig men du bör nog kolla det där ordentligt.

• CB72

Du ska gå till läkare,, det där är INGET du ska vänta med..
    Om du inte har pengar nu så begär du bara det på en faktura,, dom lägger på 30:- tror jag det är.. Men vad är 30 ? mot att få vård...

• mliten
    ....urgh....jag får väl ringa imorgon då...*brr*
  • Esterella

Gå och undersök dej!! Det kan vara svamp eller nåt virus, streptokocker eller nåt annat ofarlig, det kan också vara ett tecken på bröstcancer, kolla upp det så det inte blir nåt värre knas.

• Anonym (Aj aj !)

Blir lite full i skratt , men jag har råkat ut för samma sak (trodde att jag var ensam om det) , fick åka till akuten i går.. det är en infektion och jag fick pencilin.. Min bröstvårta är dubbelt så stor som den andra (käns det som) har spruckit och hela bröstet är alldeles varmt.. Så gå till doktorn!!

• mirran2

Hur har det gått?? Har du ringt??

• mliten

Oj då anonym (aj,aj)låter ju inte kul det där-men jag tror inte det är samma sak vi har, det är lite svullet ja men inte mycket, dessutom är det begränsat till BARA vårtan-dock kliar det så in i helvete på bröstet. Och så är all hud på vårtan borta så det är rött och vätskar konstant.

Men jag ska till läkaren imorgon, fast antagligen får man väl betala 150 spänn för att få recept på svampmedel man redan prövat.....men man kan ju alltid hoppas på annat

• mliten

Jag menar såklart Pagets disease of the nipple.....det andra är ngt helt annat..men blää...är det ingen som haft ngt liknande här? Hjälp

• Jag är Dinah

Förstår att det måste kännas jobbigt! Försök att få en akuttid till läkaren så att du slipper gå och oroa dig så länge! Du kke till och med kan åka in till akuten då kke de röntgar dig och tar prover på en gång?!

• Anonym

Min sambos lillebror hade problem med ena bröstvårtan. Den varade sig och vätskade sig och så i flera år. Tillslut så opererade dom bort någon körtel och en del av huden. Problemen försvann i och med det. (fanns absolut ingen cancer eller så med i bilden. Läkarna visste inte vad det berodde på och sa att det var en chansning att operera men att det borde funka, och det gjorde det!) Ser faktistk fint ut nu.... (*ler* dom tog hur från pungen för att rekonstruera en ny bröstvårta... tydligen samma typ av hud

Svar på tråden Vad fasiken???