• Lithe

    Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

    Hej!

    Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

    Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

    Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

    Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

  • Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Sol Angelica

    Jag, min sambo och mina 2 bonusar satt och åt middag; Då säger den då 5-åriga killen; Pappa, När ska du göra E till en Ärbar kvinna??

    Han var då 5 år...  Har aldrig sett en mer häpen person än gubben då. {#lang_emotions_surprised}
    Skrattade så jag höll på att dö!!! {#lang_emotions_laughing}

    Undrar fortfarande var han lärt sig det ordet. Är ju inte nåt man använder sig av i vardagen....

  • Lithe

    Hahaha, det är knappt så jag vet vad det betyder...!

    Jag har en kille som blir 4 i november och han är lite lillgammal emellanåt:
    Han "lagade mat" och sa plötsligt med högfärdig röst: -Vad sägs om lite paj?

  • Söderböna

    Pluttan analyserar hela omvärlden, vilket är väldigt roligt.

    Hon har länge varit fascinerad av cabrioleter och blivit väldigt lycklig när hon fått se "en bil utan tak". Häromdagen när vi var ute med bilen kom det från baksätet: "Titta, en bil utan tak! Men jag vill inte ha en sådan bil. Det blir så kallt på vintern."

    Visst är det väl så!

  • jelena2

    Jag frågade tjejerna igår om de ville bada eller duscha (tvillingar, 3½ år).
    -Vänta lite, sa Jennifer, och tog fram en bok. Bläddrade fram till en sida, "läste" och sa:
    -Här står det att vi ska bada!

    Tänk om hon kunde hitta en bok där det står att de ska gå och lägga sig i tid...

  • mamma2kids

    haha ja precis.boken säger,nu ska vi sova haha..

    min 5åring sa igår efter att ha fått halsbränna av kycklingen att:
    -mamma undra varför det blir så.kanske snurrar i röret..menade matsstrupen..
    lät så roligt..

  • Lithe

    Jag och min son satt och år frukost när katten plötsligt kommer fram och jamar och har sig. Han är en väldigt pratig katt så det är inget konstigt med det. Min son säger då:
    -Vad är det kissen? Behöver du bajsa?

    Jamar man då?

  • Underbara ungar

    Min snart 4 åriga son sa en grymt rolig (men läskigt sann) sak när vi berättade att vi skulle till sjukhuset o titta på bebisen i magen...
    -Men mamma! Då måste ni ju ha en ficklampa, det är ju mörkt i magen.

    Vi blev båda ganska fulla i skratt. Så mycket dom vet som man själv inte vet om att det vet.


    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bebis i magen BF 1oo119
  • MBL

    Bailey, min son som är 3½ och har teckenspråk som modersmål (pga jag är döv) då han kommer på en massa roliga grejer att säga.

    Jag råkade värma vällingen för varmt så jag la den i frysen för att få den kallare. Bailey såg då.
    B: Vad gör du? välling ska inte vara där!
    J: Nä men den är ju varm, du får vänta.
    B: Vad har du gjort!? Man ska trycka sådär (visar hur man ska mikra).
    J: Ja jag vet.
    B: Nej! Du gjorde fel, titta. Du ska trycka där!! Ajabaja.

    Jag kunde inte sluta att skratta.. Tydligen vet han bättre än mig

  • godis81

    Min 4 åring:

    Pappa duschar och hon sitter på toaletten
    -Pappa du har en tutte i rumpan
    -Nej det kallas snopp
    -Den var konstig!

    Eller när cykelbudet för lokala tidningen cyklar förbi och är mörkhyad
    -Mamma vad är det för ngt brunt som cyklar där?

    Det är tur att hon är ett barn! Man får ju ta dem för va de är.

  • sallybuse

    Jag satt hemma hos min dotter och skulle äta middag,När jag skulle öppna en ny paket mjölk.Och pappret i paketet fasnade.Och då säger jag skit osså.Och då sitter mitt barnbarn där och säger nej mormor de är inte skit de är ju mjölk.Och vi fick ett gott skratt.

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!