• Ruggugglan

Någon som har en KURA vändbar säng från IKEA?

Tänkt köpa en till min dotter. Är den bra?

BF 24 januari.
  • Svar på tråden Någon som har en KURA vändbar säng från IKEA?
  • mariagbg

Dottern har en sån. Gillar den mycket! Har koja under med draperier för och "himlen" över. Mysigt!

• annett 80

Hej! Vi har sådana till båda våra barn, en pojke och en flicka, de är båda nöjda med den!

• Ruggugglan
    mariagbg skrev 2009-08-25 12:19:34 följande:
    Dottern har en sån. Gillar den mycket! Har koja under med draperier för och "himlen" över. Mysigt!
    Okej, då slår vi nog till på en Dottern har tjatat om en klättrarsäng som ska vara blå. Tänkte först att vi skulle köpa en vanlig våningssäng och måla den blå. Men så hittade jag denna på IKEA! Kändes som ödet
    BF 24 januari.
  • Analoga

Vi har en sån och är nöjda! 5-åringen sover därunder och 12-åringen uppe.

• Maria84

Vi har en sån till äldsta sonen. Han har myshörna under och sover ovanpå med "himlen" över sig. Han gillar den!

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Pillan2012

Kan det funka med en 4 åring där uppe och en 2 åring nere på madrass?

Längtar redan efter Dig!
  • Analoga
    Pillan2012 skrev 2011-08-28 22:42:16 följande:
    Kan det funka med en 4 åring där uppe och en 2 åring nere på madrass?

2-åring nere på madrass - absolut!!  4-åring däruppe - visserligen är det hög kant runt hela sängen däruppe, men jag hade nog ändå valt att vänta ett par år. Men det beror ju lite på hur pass barnet rör sig under natten oxå..
  • Pillan2012
    Analoga skrev 2011-08-29 10:47:38 följande:
    2-åring nere på madrass - absolut!!  4-åring däruppe - visserligen är det hög kant runt hela sängen däruppe, men jag hade nog ändå valt att vänta ett par år. Men det beror ju lite på hur pass barnet rör sig under natten oxå..
    ok... hon ligger nog ganska stilla men kommer till oss varje natt (själv). Hade så klart oxå tänkt ha sänghimlen som hör till Kura, den som är en kupa över sängen. Då borde hon inte ramla ner i alla fall. Frågan är om hon fixar att klättra ner själv, i halvmörkret?
    Längtar redan efter Dig!
  • myway

Jag gillar faktiskt inte den överhuvudtaget.. =/

jag säger bara vad jag tycker
  • Pillan2012
    myway skrev 2011-08-29 14:32:02 följande:

Jag gillar faktiskt inte den överhuvudtaget.. =/

öh....jaha...?! Det var ju exakt det jag frågade om....... suck!
    Längtar redan efter Dig!
  • myway
    Pillan2012 skrev 2011-08-29 17:01:04 följande:
    öh....jaha...?! Det var ju exakt det jag frågade om....... suck!

Och öhhh.. jag svarade inte dig heller! SUCK!!! Lär dig läsa kanske.. citerade inte ens dig!
  • Pillan2012
    myway skrev 2011-08-29 20:54:10 följande:
    Och öhhh.. jag svarade inte dig heller! SUCK!!! Lär dig läsa kanske.. citerade inte ens dig!
    VEM svarade du då? tråden är 2 år gammal liksom....
    Längtar redan efter Dig!
  • myway

Ja det kollade inte jag..Men du va så sjukt otrevlig därför va jag otrevlig tillbaka!

• altevi

Vi har den sängen, men har valt att lägga undan den ett tag. Vi skaffade den till sonen när han var 3 år. Sjävla stegen är rätt "brant" eller vad man ska säga. Det är inte så många steg, men den kan vara lite klurig för ett litet barn att ta sig upp/nedför.

Annars är det en jättemysig säng! Om man inte har en alltför tjock madrass i den så är kanterna lagom höga. (Om man inte klättrar runt när man sover förstås, som vår son gjorde, hehe..)

Den går ju som sagt att göra en liten koja under också.

Den blå färgen är jätthärlig och det finns ju ett blått tält/sänghimmel till den också! Tror din dotter kommer gilla den!

• Pillan2012
    altevi skrev 2011-08-30 11:23:51 följande:

Vi har den sängen, men har valt att lägga undan den ett tag. Vi skaffade den till sonen när han var 3 år. Sjävla stegen är rätt "brant" eller vad man ska säga. Det är inte så många steg, men den kan vara lite klurig för ett litet barn att ta sig upp/nedför.

Annars är det en jättemysig säng! Om man inte har en alltför tjock madrass i den så är kanterna lagom höga. (Om man inte klättrar runt när man sover förstås, som vår son gjorde, hehe..)

Den går ju som sagt att göra en liten koja under också.

Den blå färgen är jätthärlig och det finns ju ett blått tält/sänghimmel till den också! Tror din dotter kommer gilla den!

vi ska prova i alla fall, så många andra som oxå varit positiva!
    Längtar redan efter Dig!
  • Flerabarnsmamma

Min fyraåring har en och går upp och ned utan problem, både dagtid och nattid när han ska gå och kissa :)

Jätte bra säng :) 

Svar på tråden Någon som har en KURA vändbar säng från IKEA?