• Anonym (äcklad)

Kondylom - behandling?

Har haft vad jag + en BM tror är kondylom i flera månader nu. Har äntligen fått en tid hos gyn i veckan som ska "konstatera" det. Dock har jag hört att det inte är så lätt att få behandling, att dom ofta säger att det läker ut av sig själv. Men det blir bara fler och fler och jag mår väldigt dåligt av att ha det.. känner knappt för sex och går runt och är äcklad av mig själv. Ni som har haft kondylom, har det varit lätt för er att få behandling (har ni gått till landstinget eller privat då) och vad tror ni är det bästa alternativet om man har ett känsligt underliv? (har förstått att de här man penslar på kan vara väldigt starkt). Jag känner att jag måste bli av med det här :(

• Svar på tråden Kondylom - behandling?
  • fetsnygg

spelar ingen större roll vad du använder tror jag.. man kan frysa bort dem, men oftast får man recept på en salva man ska ha på.. det fräter typ sönder hela underlivet om man inte passar sig (väldigt noga att bara ha det på vårtorna).. fryser du bort dom svullnar hela underlivet upp, så det är hugget som stucket, och inga garantier för att de försvinner ändå lycka till

• Anonym

jag frös bort mina, och nu har jag inget. men innan dess sa dom också att dom försvinner av sig själv. Nu har min sambo fått det och han fick också frysa sina. Dessvärre syns det mer på honom (mörka fläckar på snoppen efter behandlingen) så ingen av oss är sugna på sex just nu haha. frysa är bättre tycker jag. gör lite ont men det är effektivt.jag gick till 'centrum för sexuell hälsa'

• Anonym (äcklad)

Anonym: ville dom först inte behandla så du fick vänta ett tag på frysningen?

• Anonym

Jag frös oxå bort mina, man får ju bedövningssalva, så det känns inget + att dom GARANTERAT försvinner.
    Lycka till!!

• Anonym

Anonym (äcklad) skrev 2009-08-25 14:11:12 följande:

Anonym: ville dom först inte behandla så du fick vänta ett tag på frysningen?
    hmm ja jag tror det var så..först sa dom på vårdcentralen att det skulle gå bort och dom gjorde inget. men så hade jag fortfarande kondylom och beställde då tid på centrum för sex. hälsa' och gick dit två gånger tror jag och fick dom frysta och nu är dom borta men kan ju komma tillbaka.
  • Anonym (äcklad)

Nu har jag varit hos läkare och fått Wartec utskrivet (och redan börjat med cremen).. känns ju lite klent med en pyttetub creme för stora vårtor.. men det är väl bara att hålla tummarna. Har Wartec funkat för er som har provat det?

• Lisenpisen

Efter en idiotisk men passionerad sommar har jag haft oturen att åka på den rent helvetiska åkomman kondylom, och skulle nu vilja höra om det är någon som har erfarenhet av behandling med wartec?

Jag skämdes att gå till vårdcentralen så jag köpte en flaska wartec på itapoteket på nätet och skall nu börja använda den

Hur lång tid tar det att bli bra? Har hört skräckexempel med personer som trots behandling inte har blivit av med kondylomen på flera år.

Jag har fått ganska mycket sammanvuxna kondylom, både på inre blygdläpparna och inuti.

Om du har erfarenhet av wartec-behandling så vore jag tacksam om du skrev ett inlägg.

Mvh

• fetsnygg

Wartec funkar ibland.. med upprepad behandling.. men det kan ta ett tag, och underlivet spricker nästan och gör jätte ont om man inte är försiktig med den där salvan

Svar på tråden Kondylom - behandling?