Turkiet i Oktober???
Någon som varit i Turkiet i Oktober?? Hur varmt var det+?? Gick det att bada i havet? Poolerna?? Vi åker till Side den 3okt o blir borta en vecka =) TACKSAM för svar!!
Någon som varit i Turkiet i Oktober?? Hur varmt var det+?? Gick det att bada i havet? Poolerna?? Vi åker till Side den 3okt o blir borta en vecka =) TACKSAM för svar!!
jag undrar med-turkiet ÄR ju varmt...men i oktober är jag rädd att det börjar vara för "kallt" för att jag ska trivas. jag vill gärna ha hett...
Jag tycker nog att det är lite i kallaste laget att bada där då. Jag bodde i Antalya under ett år tidigare och då badade jag INTE i oktober...sista gångerna blev nog runt månadsskiftet augusti-september, men så är jag lite av en badkruka också...
Förra året var vi nere på semester i slutet av september och då tog jag faktiskt ett snabbdopp i havet sen blev jag störtförkyld : ( För min del tycker jag nog oktobervädret passar utmärkt till shopping eller andra utflykter...möjligtvis bad i poolen.
Hoppas ni får en trevlig semester...med eller utan havsbad : )
själv badar vi inte i havet ändå-det är pool som gäller.
men jag är rädd att det är i kallaste laget ändå? kvällarna är väl lite kyliga,eller??
Jo, lite kyligt börjar det allt bli då. Vill man ha det hett så är det nog juli eller augusti som är bästa tiden att åka dit.
Den veckan vi var där förra året så låg väl temperaturen runt 20-23 grader på dagarna, en av dagarna regnade det så då blev det kyligare.
Men generellt är det väl varmare4 i Turkiet än i Grekland då??
Hej jag va i turkiet i slutet av september o de va kanon 35 grder varmt o havet va uppvärmt o helt perfekt,skulle aldrig vilja åka under högsäsong juni juli augusti,då det kan va för varmt.
Jag var i Side 1 v i oktober 2006, det var alldeles perfekt o underbart varmt.
Ha de gott o njut i värmen!
Trevligt! =) Vi åker oxå till Turkiet den 3:e okt...=) Var åker ni ifrån?? Vi åker från Skavsta o ska till Incekum tillhör Alanya tror jag.
Åkte till Side den 4-10 okt förra året. Hade kanonväder, över 30 grader, varmt i havet och toppen på alla sätt.
Inget att oroa sig för att det skulle vara kallt då.
Men sen är det nog skillnad om man bor i Turkiet o är van vid den extrema hettan o luftfuktigheten som tex är i juli samt att havet då är pissljummet. *jätteskönt givetvis* och sen när det går mot slutet sept-okt pälsar Turkarna på sig massa kläder för dom anser det vara kallare då.
Not to worry, anser jag i allafall!
Puff ;)
Jag ska dit 5 oktober och önskar fler svar på denna tråd ;)