• Empan81

Turkiet i Oktober???

Någon som varit i Turkiet i Oktober?? Hur varmt var det+?? Gick det att bada i havet? Poolerna?? Vi åker till Side den 3okt o blir borta en vecka =) TACKSAM för svar!!

• Svar på tråden Turkiet i Oktober???
  • ebben

jag undrar med-turkiet ÄR ju varmt...men i oktober är jag rädd att det börjar vara för "kallt" för att jag ska trivas. jag vill gärna ha hett...

• gebe

Jag tycker nog att det är lite i kallaste laget att bada där då. Jag bodde i Antalya under ett år tidigare och då badade jag INTE i oktober...sista gångerna blev nog runt månadsskiftet augusti-september, men så är jag lite av en badkruka också...
    Förra året var vi nere på semester i slutet av september och då tog jag faktiskt ett snabbdopp i havet sen blev jag störtförkyld : ( För min del tycker jag nog oktobervädret passar utmärkt till shopping eller andra utflykter...möjligtvis bad i poolen.
    Hoppas ni får en trevlig semester...med eller utan havsbad : )

• ebben

själv badar vi inte i havet ändå-det är pool som gäller.
    men jag är rädd att det är i kallaste laget ändå? kvällarna är väl lite kyliga,eller??

• gebe

Jo, lite kyligt börjar det allt bli då. Vill man ha det hett så är det nog juli eller augusti som är bästa tiden att åka dit.

• gebe

Den veckan vi var där förra året så låg väl temperaturen runt 20-23 grader på dagarna, en av dagarna regnade det så då blev det kyligare.

• Jozzie

Hej jag va i turkiet i slutet av september o de va kanon 35 grder varmt o havet va uppvärmt o helt perfekt,skulle aldrig vilja åka under högsäsong juni juli augusti,då det kan va för varmt.

• Beatrissan

Jag var i Side 1 v i oktober 2006, det var alldeles perfekt o underbart varmt.
    Ha de gott o njut i värmen!

• gumman80

Trevligt! =) Vi åker oxå till Turkiet den 3:e okt...=) Var åker ni ifrån?? Vi åker från Skavsta o ska till Incekum tillhör Alanya tror jag. 

• Angelica77

Åkte till Side den 4-10 okt förra året. Hade kanonväder, över 30 grader, varmt i havet och toppen på alla sätt.
    Inget att oroa sig för att det skulle vara kallt då.
    Men sen är det nog skillnad om man bor i Turkiet o är van vid den extrema hettan o luftfuktigheten som tex är i juli samt att havet då är pissljummet. *jätteskönt givetvis* och sen när det går mot slutet sept-okt pälsar Turkarna på sig massa kläder för dom anser det vara kallare då.

Not to worry, anser jag i allafall!

• Empan81
    gumman80 skrev 2009-09-02 19:09:40 följande:
    Trevligt! =) Vi åker oxå till Turkiet den 3:e okt...=) Var åker ni ifrån?? Vi åker från Skavsta o ska till Incekum tillhör Alanya tror jag. 
    Tyvärr var det fullbokat från Skavsta (bor i kolmården så det är ju nääära) Men vi åker från ARlanda =)
    Angelica77 skrev 2009-09-03 09:39:01 följande:
    Åkte till Side den 4-10 okt förra året. Hade kanonväder, över 30 grader, varmt i havet och toppen på alla sätt. Inget att oroa sig för att det skulle vara kallt då.Men sen är det nog skillnad om man bor i Turkiet o är van vid den extrema hettan o luftfuktigheten som tex är i juli samt att havet då är pissljummet. *jätteskönt givetvis* och sen när det går mot slutet sept-okt pälsar Turkarna på sig massa kläder för dom anser det vara kallare då. Not to worry, anser jag i allafall!
    Jag jämför mest med Sveriges pissljumna väder o svala badtemperatur så jag lär nog bli nöjd!!! =)
  • Mysgosmys

Puff ;)
    Jag ska dit 5 oktober och önskar fler svar på denna tråd ;) 

Svar på tråden Turkiet i Oktober???