• Älskarminabarn

Willys maskindiskmedel har förstört min maskin

Efter en tids användning av Willys egna maskindiskmedel har samtliga kökssaker av plast samt insidan av diskmaskinen som är av plast blivit förstörda. Det är som en vit beläggning över allt och det känns trögt på ytan.
    Diskmaskinen har även börjat låta mycket och underligt, funderar om det beror på att spolarmarna är av plast och att de även är förstörda.
    Någon som har varit med om liknande och vad ska jag göra. Jag slängde paketet när jag använt en tiotal tabletter och kvittot har jag inte kvar.

• Svar på tråden Willys maskindiskmedel har förstört min maskin
  • versan

Har du kvar tabletterna så har du ju kvar bevis.
    Du får nog kontakta Willys.
    För så här ska det inte bli.

• Skogsflickan

prova med maskinrengöring för diskmaskiner..Hade samma problem av powerball som ska vara såå bra enl reklamen..

• Kojbe

Testa o fyll på salt! Jag vet det låter underligt men vår maskin gjorde likadant för ett tag sen o jag var vansinnig men det visade sig bero på den fullkomligt slukar salt nu sedan vi bytt vattenleverantör.

• Älskarminabarn
    Kojbe skrev 2009-08-25 20:25:53 följande:
    Testa o fyll på salt! Jag vet det låter underligt men vår maskin gjorde likadant för ett tag sen o jag var vansinnig men det visade sig bero på den fullkomligt slukar salt nu sedan vi bytt vattenleverantör.
    Är det vanligt salt?
  • Kojbe

Det finns speciellt salt att köpa i affären kostar ca 11 kr för ett kilo.

• hannamiller
    Kojbe skrev 2009-08-26 07:59:50 följande:
    Det finns speciellt salt att köpa i affären kostar ca 11 kr för ett kilo.
    vart hittar jag den? har försökt att hitta men har inte det.. hur ser den ut?
  • pezz

Det där hände mig med tror det var euroshoppers diskmedel, löst pulver men efter några diskningar med vanligt diskmedel som vi haft tidigare så försvann det vita på glas och så, prova diska några gggr med ett annat diskmedel tex finnish och se om det går bort för oss gjorde det de

• lilla hej
    hannamiller skrev 2009-08-26 08:01:48 följande:
    vart hittar jag den? har försökt att hitta men har inte det.. hur ser den ut?
    Finns bland diskmaskinsakerna. Tror det är en vit/grå förpackning där det står diskmaskinsalt
    Älskade unge
  • hannamiller
    lilla hej skrev 2009-08-26 08:03:54 följande:
    Finns bland diskmaskinsakerna. Tror det är en vit/grå förpackning där det står diskmaskinsalt
    tack.. ska förska hitta den.. min kära maskin behöver det..
  • Vårflickan84

detta hände mig också?!
    maskinen la bara av efter att vi köpte diskmedlet från willys. så nu har vi ingen diskmaskin längre =/

Svar på tråden Willys maskindiskmedel har förstört min maskin