• FruPriftis

Telia eller Tele2???

Jag hade beställt Telia bredband (har redan deras hemtelefoni) men det har varit lite problematiskt att få igång bredbandet, det har alltså inte kommit ännu.

Nu ringde Tele2 och sålde ett paket med hemtelefoni samt bredband mycket billigare än Telia. Men frågan är ju såklart om det är lika bra? Vi beställde bredbandet med hastighet 8 Mb, som vi hoppas ska vara bra för oss. Vi bor utanför en liten stad, på landet skulle man kunna säga, men när man har bredband borde det inte påverka?
    Bor i hyreshus kan jag tillägga.

Nå, vad tror ni, ska man köra på med Tele2 eller hålla sig till Telia (för ett högre pris)?

• Svar på tråden Telia eller Tele2???
  • FruPriftis

Ingen som har varken Telia eller Tele2 bredband?

• Kanejl

Vi har haft Telia ett tag nu, både TV och bredband via dem. Och det är SKIT måste jag säga. Så vi ska faktiskt byta till Tele2. Kanske inte svar på din fråga, men av personliga erfarenheter så ALDRIG mer Felia!

• FruPriftis

Hm, jo det var verkligen svar på min fråga! Vad var så dåligt då?

• Kanejl

Eftersom vi har TV också via Telia så är det mest den som krånglat. Vi har bland annat inte kunnat se på TV på månader i sträck. Vi fick en kompensation på 800:- men TV fortsatte att krångla.

Eftersom TV:n och Bredbandet går genom samma modem så hände det ibland att Internet dog totalt när vi satte på TV:n och sen var vi tvungna att starta om hela systemet.

Jag ringde till supporten häromdagen, fick sitta i 1½ timme nästan i kö för att komma fram till en kärring som var så otrevlig och inte alls ville hjälpa oss eftersom vi sagt upp allt från den 19 sept. Så, det är väl det som varit...

• FruPriftis

Okej tack för dina svar...!

• FruPriftis

Okej ja det blir nog så med!

Svar på tråden Telia eller Tele2???