Telefonräkning på över 9000kr.
Jag har en son på 15 172 år. Han bor på ett behandlingshem. Han fick en mobiltelefon av mig med abbonemang. Då han inte använder den när han är där så har jag inte satt tak på hur mycket han får ringa för eller skaffat kontantkort. Tänkte göra det i Januari när han kommer hem.
Vi var o hälsade på honom i 4 dagar för snart 2 vecka sen. Häromdagen kom det en räkning på 939 kr. Jag förstod ingenting. Går in o tittar på nätet o ser en räkning på lite över 7600 kr. Ringer operatören. Får veta att räkningen är på 8076 kr o ska betalas sista September.
Personalen har gett min son mobiltelefonen men de har glömt att ta in den igen då vi lämnade honom så han har ringt olika betalsamtal under kvällar o nätter som han har befunnit sig på behandlingshemmet.
Jag ifrågesatte personalen hur det var möjligt att min son överhuvudtaget kunde använda telefonen där men deras försvar var att det var lätt att glömma.
Jag ska på möte i morgon på kommunen o prata om detta, men frågan är om jag får någon hjälp. Räkningen är idag på 9015 kr.
Jag anser att det är behandlingshemmets ansvar då det är dom som har gett sonen mobilen men inte tagit in den igen.
Ni som läser detta. Vad tycker ni?