• Gull Mamman

Hämta ut paket utan leg?

Heej

Jag tänkte beställa ifrån Lindex och sen hämta ut det från butiken men har inte nåt giltigt leg, går det ?

Giltighetstiden på mitt id-kort har gått ut och dessutom e jag nygift, så har inte samma efternamn längre.
    Har ju id-kortet kvar och även den där lappen man får hem när man har nytt namn, där gamla namnet och nya står. (det har funkat när jag hämtade ut ett paket som var skickat hem till mig men var för stort, så fick avi)

Kommer ju få ett mail och sms , om jag skriver ut mailet.. funkar det då tro?

Vill ju inte beställa och betala och sen inte kunna hämta ut det

Så vad tror ni ?

• Svar på tråden Hämta ut paket utan leg?
  • Anova

Be någon annan hämta paketet till dig istället.. Om de kan legitimera sig med gilltigt leg så brukar de gå att hämta ut andras paket.

• Life on Mars

Om du har ett pass så borde du kunna hämta ditt paket. Mitt id-kort har gått ut men det gick bra att visa passet istället. Fråga de som jobbar där annars.

• heidi021

Jag fick ut mitt paket med kläder som jag hade beställt.. Jag hade inget legg..
    Det var bara för att hon var så snäll hon som stog vid kassan..

• Gull Mamman

Okej , men jag har inget pass ska göra ett snart och tänkte skita i att göra id-kort men fick höra att pass inte funkar överallt..

• Zynthia

Men om du bytat efternamn har du väl fått en lapp från skattemyndigheten som bekräftar vad du hette tidigare och att du bytat.......det kanske funkar med den lappen + ditt gamla leg......

• Gull Mamman

Jo precis den lappen har jag hoppas det funkar med den..

Skulle ju ha fixat nytt leg , men finns ingenstans att ta foto i den här stan och har inte haft tid att åka till nån annan stad att fixa det..
    sen så kostar ju idkort lika mycket som pass.. så funderar att fixa pass i stället efetrsom vi tänkt resa nånstans .. vill ju inte behöva göra båda..

Svar på tråden Hämta ut paket utan leg?