• fam kaos

Vilken typ av madrass har er 4,5 åring?

Ja vilken madrasstyp är bäst?
    Vår son har sovit på en ganska tjock skummadrass men så för nån vecka sedan började han få problem med att somna, han var trött men kom aldrig till ro och somnade flera timmar senare än vanligt vilket gjorde att han var jättetrött även på dagarna.
    Så igårkväll provade jag att bära in min resårmadrass till hans säng och han somnade som en sten direkt, samma sak idag.
    Börjar de kanske bli för stora för skumadrasser runt fem år, så att de känns för hårda då?

• Svar på tråden Vilken typ av madrass har er 4,5 åring?
  • April Mamma

Våran son har en "riktig" madrass...alltså en resårmadrass med tillhörande bäddmadrass. Vi köpte den när han var runt 2,5 år.
    Det är viktigt att barnet ligger bra o ergonomiskt.

• fam kaos

April Mamma skrev 2009-08-25 20:20:07 följande:

Våran son har en "riktig" madrass...alltså en resårmadrass med tillhörande bäddmadrass. Vi köpte den när han var runt 2,5 år.Det är viktigt att barnet ligger bra o ergonomiskt.
    Absolut och det har han gjort fram tills nu för en vecka sedan.
  • ElinOlsson

Hm... Har en på 4,5 som iofs alltid varit svårlagd. Kan det bero på madrassen???

Väntar spänt på kommentarer i detta ämne!

• April Mamma
    ElinOlsson skrev 2009-08-25 20:22:08 följande:
    Hm... Har en på 4,5 som iofs alltid varit svårlagd. Kan det bero på madrassen??? Väntar spänt på kommentarer i detta ämne!
    Om han eller hon alltid har varit svårlagd så beror det nog inte på madrassen tyvärr..=)
  • ElinOlsson

April Mamma skrev 2009-08-25 20:23:39 följande:

Om han eller hon alltid har varit svårlagd så beror det nog inte på madrassen tyvärr..=)
    Nää, så är det nog, men jag griper efter alla halmstrån som finns
  • April Mamma
    ElinOlsson skrev 2009-08-25 20:28:29 följande:
    April Mamma skrev 2009-08-25 20:23:39 följande: Nää, så är det nog, men jag griper efter alla halmstrån som finns
    Förstår det....kan tänka mig att det är jobbigt. Min 4 åring har varit rätt lätt med sovandet. Dock inte under amnings perioden.
    Även våran bebis på 7 v är lätt att få att sova, bara att lägga ner honom i sängen med sin snutte så somnar han av sig själv på kvällen=)
  • Mälaröbo

Vår sons sovmönster ändrar sig ständigt oavsett säng eller madrass. Han är 4,5 år nu.

• Heaven81

Till mina tjejer har jag köpt sängstomme med tillhörade resårmadrass och bäddmadrass när de var ca 1, 5år.. la några kuddar under bäddmadrassen så de inte skulle falla ner. Hade växasäng först till den stora tjejen men hon slog i kanterna när hon for runt på nätterna som sluta i att de vakna till slut=) Var för smala för henne som rör sig så mycket på natten. Till minstingen gick jag på vanliga sängen på en gång=) Nu sover de dock som stockar när de VÄL somnar ska tilläggas ;)

Svar på tråden Vilken typ av madrass har er 4,5 åring?