• Anonym (plitan)

Plitor/finnar på vårtgården

Har bekymmer med plitor/finnar på vårtgården. Det blir vita "pluppar" som går att klämma ut, då kommer det vitt tjock klet.
    Går någon dag sen är de tillbaka på samma ställe.
    Har haft de flera månader(kanske nåt år t.o.m) nu och har testat att klämma men de kmmer som sagt tillbaka, även struntat helt i dom men de försvinner inte.
    Vad ska jag göra och vad kan det vara?
    Känns ju inte så jättesexigt inför sambom med vita finnar där precis!!

• Svar på tråden Plitor/finnar på vårtgården
  • Schnooglewookiemush

Har precis samma sak. Kom när jag var gravid med sonen, försvann efter hans födsel, kom tillbaka nu när jag är gravid igen. Tycker det är så äckligt! Vet inte alls vad man kan göra åt det, hoppas nån kan svara på det...

• Anonym (plitan)

kan hända (vid närmare eftertanke) att jag fick det i samband med min graviditet för 1,5 års sedan men de har inte gett med sig efter den. Är inte gravid nu.

• Schnooglewookiemush
    Anonym (plitan) skrev 2009-08-25 20:43:07 följande:
    kan hända (vid närmare eftertanke) att jag fick det i samband med min graviditet för 1,5 års sedan men de har inte gett med sig efter den. Är inte gravid nu.
    Har för mig att jag läst någon tråd förut om det här, och att det handlade om någon som var gravid. Kanske har något med graviditet att göra.
  • Sirendes

Men! Det är ju helt naturligt! Det är fett som huden producerar för att skydda bröstvårtorna under amningen, jag tror inte jag kunde klämma ut något ur mina innan jag blev gravid med mitt första barn, men slutade aldrig amma innan jag blev gravid igen så jag har haft det ett rejält tag nu :) Bröstvårtorna kan ju lätt bli torra, även när man inte ammar, de är ju ganska utsatta eftersom de "sticker ut".

• Schnooglewookiemush
    Sirendes skrev 2009-08-25 20:44:26 följande:
    Men! Det är ju helt naturligt! Det är fett som huden producerar för att skydda bröstvårtorna under amningen, jag tror inte jag kunde klämma ut något ur mina innan jag blev gravid med mitt första barn, men slutade aldrig amma innan jag blev gravid igen så jag har haft det ett rejält tag nu :) Bröstvårtorna kan ju lätt bli torra, även när man inte ammar, de är ju ganska utsatta eftersom de "sticker ut".
    Naturligt eller inte, jag tycker det ser vidrigt ut att ha brösten full med "piggar" som man kan klämma ut klegg ur.
  • Anonym (plitan)
    Sirendes skrev 2009-08-25 20:44:26 följande:
    Ja men jag är ju inte gravid och ammar inte heller sedan LÄNGE tillbaka!?
  • Anonym

Känner igen detta också.. men mina ser liksom inte äckliga ut så utan hör ihop med min vårtgård =)

Har undrat över dem men nu när det finns fler så lägger jag ned dem undringarna och bekymrar mig över något annat ^^

• Anonym

Anonym (plitan) skrev 2009-08-25 20:48:07 följande:

Ja men jag är ju inte gravid och ammar inte heller sedan LÄNGE tillbaka!?
    har inte ammat på 1,5 år och jag har mina fortf....undrar när de ska försvinna. fick dem i samband med graviditeten.
Svar på tråden Plitor/finnar på vårtgården