• Anonym

Farligt att kräkas tills man kräks blod??

Kräks ganska mycket o idag kom det blod med. Vad beror det på och kan det vara farligt?

• Svar på tråden Farligt att kräkas tills man kräks blod??
  • wiizz

Jag spydde blod bla när jag var gravid men det är oftast bara ytliga blodkärl i halsen.

• Anonym

varför kräktes du? Magsjuk? gravid?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-25 20:56:42 följande:
    varför kräktes du? Magsjuk? gravid?
    Koplicerat förhållande till mat kan man väl säga
  • Anonym

Beror ju lite på varför du kräks med, men kräks man ofta så beror det oftast på att kärlen i halsen kan gå sönder av dels ansträgningen, men även magsyran. En pyttemängd blod kan verka som mycket, men det ser oftast värre ut än det är för att det späds ut med slem bl a. Men är du orolig, kontakta sjukvården

• beEMbe

det är väldigt farligt att spy mat. du utsätter din kropp för slitage och du kan dö.

..........love my kids..........
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-25 20:58:15 följande:
    Koplicerat förhållande till mat kan man väl säga
    förstod nästan det.........Att kräkas blod i detta sammanhang är inte bra.
    Tro mig, jag vet......
  • lollisen

Japp, det är skitfarligt, kroppen din förtvinar medans du sitter skitstolt över att du lyckats spy upp ytterligare ett kilo eller två.
    Din kropp kommer att sluta fungera normalt, eftersom du tar ifrån den bränslet den skall livnära sig på.
    Du kommer så småningom fimpa chanserna på att kunna bli gravid om du fortsätter.
    Du kommer tappa ditt hår och tänder till slut, innan du blir ordentligt sjuk.
    För att inte tala om hur man mår i själen av alla lögner och falska lyckostunder.

Är det fortfarande värt det?

Ja, det är även farligt då det gått så långt att du nu har spytt blod. Jag hade ringt till akutpsyk direkt, både för att komma in till akuten för att kolla upp vart blodfet kommer irån, dels för att komma till psyk för att få hjälp vad gäller relationen med mat.

• Sashimi

Jag fick ringa efter ambulans åt en kvinna som kräktes blod så det är allvarligt! Hon hade blödande magsår men det finns ju flera andra orsaker till att kräkas blod. Sök hjälp!

• lollisen

Jag hoppas för din skull att du söker hjälp TS.
    Har du barn, så önskar jag innerligt att du söker hjälp innan de far illa av din sjukdom.

• Anonym

Tack för era svar! Sitter o gråter av oro o allt! Ska ta upp detta med en läkare på Torsdag. Det får vara slut på detta nu!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-25 21:35:20 följande:
    Tack för era svar! Sitter o gråter av oro o allt! Ska ta upp detta med en läkare på Torsdag. Det får vara slut på detta nu!
    BRA TS!!!
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-25 21:35:20 följande:
    BRA! Hoppas verkligen att du gör det, du har allt att vinna!
  • Anonym

Idag tfäffade jag min stödkontakt. Jag vågade inte säga rakt ut men jag försökte så hårt. Berättade att jag väger mig varje dag flera gånger, att jag mår dåligt av de här, att jag inte kan leva i nuet längre utan kan bara tänka på vikt, mat o motion. När man ska äta osv. Att t,o.m mitt förhållande blir lidande o att jag tackar nej till saker där jag får lov att äta.
    Men det gav inte så mycket.

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2009-08-27 17:49:36 följande:
    Idag tfäffade jag min stödkontakt. Jag vågade inte säga rakt ut men jag försökte så hårt. Berättade att jag väger mig varje dag flera gånger, att jag mår dåligt av de här, att jag inte kan leva i nuet längre utan kan bara tänka på vikt, mat o motion. När man ska äta osv. Att t,o.m mitt förhållande blir lidande o att jag tackar nej till saker där jag får lov att äta.Men det gav inte så mycket.
    Det hjälper tyvärr inte att gå hos stödkontakt om man inte är ärlig. Kan du skriva det på en lapp och läsa den eller lämna över nästa gång?
Svar på tråden Farligt att kräkas tills man kräks blod??