• Whintra

Vad tycker ni om namnet Leonard?

Hej.
    Vi har funderat fram och tillbaka vad vår andra son ska heta och har fastnat lite för Leonard. Vi är dock väldigt osäkra....
    Vår första son heter Alvin.
    Vad tycker ni om namnet Leonard? Fint eller fult? Om ni inte gillar det, varför?

/Ambivalent

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-26 10:54
    Vad tycker ni om Ian? Ett annat namn som kommit upp för diskussion.

Det är så himla svårt det här känner jag!

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Leonard?
  • DunderFrida

Hellre då Leo med en gång för det är vad han kommer att kallas i slutänden. Finns ingen idag som orkar uttala långa namn. Leo passar bättre med Alvin oxå...

• Whintra

Han är en liten Leo (född i lejonets tecken...) men Leo är för vanligt namn tycker vi så därför funderar vi på Leonard

• épouse

Mycket fint namn
    Som det är skrivet av Kodoktorn kommer han nog bli kallad Leo men jag och frun säger Leonard till våran son.

• siamusen

Tycker ocksa det är lite svårt pa svenska.Föredrar Leopold som flyter bâttre

Men det är inte fult pa nagot sätt annars

• Whintra

LEOnard tänkte vi nog...

precis det ni skriver gör att vi tvekar. Namnet är lite långt och lite krångligt kanske? Men fint tycker vi och har inte hittat något annat som vi tycker passar...jättesvårt när man inte har det perfekta namnet ju!

• PrettyinPink

Äh vadå om det är svårt och krångligt?? Alla börjar ju ändå tröttna på namn med en stavelse, nu är det snart inne igen med långa namn
    Namnet är jättefint och så kan ni välja om han ska kallas Leo eller hela namnet. Kör tycker jag!

• Eisa

Fruktansvärt! Leopold ännu värre.

Jag kramar dig mest när du förtjänar det minst, för det är då du verkligen behöver det.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Leonard?