• Soffiie

kliar och svider och sprickor i underlivet

Jag har sån klåda i underlivet och det svider och när ja kollade efter såg jag att det var som en spricka.. vad kan det vara? kan det va för man torkar sig så mycket eftersom jag går på toa så mycket eller vad sjutton är det ??

• Svar på tråden kliar och svider och sprickor i underlivet
  • Yariija

Svampinfektion?

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
  • Pruttiluskan

Kanske råka slinta med rakhyvel om du rakar dig där nere?
    Vad tvättar du dig med där nere?

• turpis

tycker att det låter som svamp. Fråga din bm om du inte haft det förut. Ofarliga hemmakurer som kan lindra: ät inte socker (eller minska rejält i a f), smörj med yogurt, använd bara det mjukaste toapapper du kan hitta.

• Soffiie

jag ser inte att raka mig så det är uteslutet =) magen är i vägen.. jag tvättar mig me min duschcreme alltså inte någon speciell tvål eller så. Tycker det kommer och går med två tre dagar ingenting sen är det igång igen med kliandet. ska till bm imorogn ska ta upp det med henne då

• AnnelieTyresö

Man kan få sprickor av kondylom, känner du några uppstående prickar?
    Man kan dem i plattform oxå, så de behöver inte kännas.

• gina2012

Fråga en bm först men det är nästan garanterat svamp. Hade jättemycket svamp när jag var gravid. Det blir tydligen så av fostervattnet sa min läkare. Man kan ta pevaryl eller canesten suppar som hjälp.

• Pruttiluskan

Spring runt i morgonrock när du är hemma så du luftar så mycket som möjligt! =)

• sandraa21

låter som svamp tycker jag ..

• gnilmre

har exakt samma problem. eller det började likadant. har testat en kur pevaryl men det är ändå inte riktigt bra (dock bättre...)
    Har inga könssjukdomar (testat)
    Är så öm mellan benen vid beröring att sex är uteslutet och att gå på toa svider...
    Kan man testa en kur till eller är det något annat?
    Tvättar med barnolja (bm gav tipset)

• AnnelieTyresö

Man kan ju psoriasis i underlivet oxå,, kan det var det då?

Svar på tråden kliar och svider och sprickor i underlivet