Om min sambo bara visste...
Arrgh, jag kan bli helt vansinnig på min sambo...
Det är jag som tar hand om vår son till 99%. Jag matar, byter blöjor, nattar, tar alla vaknätter oxå och allt gnäll under dagarna...allt! Vår son är riktigt aktiv och kan inte roa sig själv mkt alls. Det ska hela tiden hända ngt annars blir han rastlös och börjar skrika (han är 6mån förresten). Och när det händer ngt så är dte roligt i fem min sen måste det hända ngt nytt... osv hela hela dagen. Jag är ett vrak på kvällarna, precis lagom till kvällsgrinigheten sätter fart. Man skulle kunna tycka att när sambon kommer hem från jobbet skulle han kunna underhålla sonen lite grann så jag fick tid att hämta andan. Meeen... han kan sitta och se på tv och sonen ligger bredid i soffan och gnäller och gnäller och gnäller utan att få uppmärksamhet. Tillsist måste jag antingen ta upp honom eller påpeka för sombon att; "Hör du inte att din son vill ha uppmärksamhet?!" Då kan han ta upp honom i famnen, hoppa lite med honom, men sen sjunker han tillbaka i tv-tittandet igen och sonen börjar förstås gnälla i hans famn. Han märker ingenting!
Sen är han på mig så fort vår son spyr lite efter maten. Det ska bytas kläder på bebben ögona böj och våttorkas på golvet... Snälla han skulle bara veta hur vi gör på dagarna när han inte är hemma! Barn spyr, det är bara att inse. Jag kan inte springa runt och byter kläder på honom varje gång då skulle vi behöva handla hem hela HMs barn avd! Och inte kan jag våttorka golven varje gång heller, det duger gott med lite papper.
...arrgh och nu har jag haft en riktigt gnällig son hemma hela kvällen. Tillslut lyckades jag få honom att somna i vår dubbelsäng men han lade en präktig spya precis innan. Jag torkade bara upp det värsta med handduk men råkade nämna det för min sambo över telefon (han är på väg hem). Då fick jag jag en utskällning och han suckade djup och nu kommer givetvis madrassen att börja mögla och han måste se om vi kan få in den i ngn stor tvättmaskin och kunde jag inte flyttat sonen och våttorkat den på en gång osv.. NÄ, jag ville inte flytta sonen som äntligen somnat. Jag är så trött att jag nästan gråter själv. Fan heller! Jag blir så nedrans trött!
...så nu har jag avreagerat mig... godnatt...