• Culete

Teneriffa med barn på 1.5 och 3 år. Vad rekomenderar ni för aktiviterer?

Verkar som om vi kommer ta antingen en vecka eller en långweekend till Teneriffa med barnen i november. Har aldrig varit där men vi har sett en massa zoo, och tänkt köra zoo-race. Men vad mer kan man hitta på för roliga barnaktiviteter med en 3- och en 1.5-åring? =)

Någon som varit där som har lite tips att komma med?

• Svar på tråden Teneriffa med barn på 1.5 och 3 år. Vad rekomenderar ni för aktiviterer?
  • Dixie

bada brukar ju vara poppis i den åldern och det gör de säkert flera dagar i rad!

• Culete

Stranden kommer vi nog besöka men inte hela dagarna i ända. =)
    Utan vi är mest nyfikna på vad för barn-aktiviteter det faktiskt finns.
    Som sagt har vi sett en hel del zoon, samt vattenland - och så har man stränderna förstås. Men vad mer kan tänkas finnas? =)
    Har som sagt aldrig varit där och det är inte samma sak att googla nätet som att få lite tips från folk som besökt platsen tidigare. =)

Så, vad får vi inte missa? =)

• Mama Africa

Hmm, du pratar ju redan om zoo, och jag kan verkligen rekommendera loro parque på norra sidan av ön. Underbar park, med mycket djur och framför allt både delfiner och späckhuggare!

• Culete

Ja, deras hemsida kikade vi på och det är ett givet zoo att besöka! =)

Men vad mer finns det, utan zoo och strand?

• Cocarola

Du skriver inte var på Teneriffa ni ska bo, men ni kanske kan tänka er att åka en bit?

Visserligen ett zoo, men lite annorlunda: Parque las Aguilas, med rovfåglar, fågelshow etc. Finns hinderbarna, men den är nog från 5 år. Ligger utanför Las Americas

Aqua Park ligger i Las Americas, vattenland med rutschbanor för barn i alla åldrar, även delfinshow.

Siam Park i Las Am är jättefin, men passar nog bättre för större barn och vuxna.

Camel Park utanför Los Cristianos, där kan man rida kamel.

Monkey Park, utanför Los Cristianos, här får man mata djuren så ta med frukt och nötter!

Vid strandpromenaderna brukar de ha studsmattor, bungy-trampoliner, klätterborgar, etc

Glasbottenbåt?

Åka linbana på Teide, vulkanberget.

De har inte så mycket för så pass små barn, det blir mest djur och vattenaktiviteter.

• Cocarola

Du skriver inte var på Teneriffa ni ska bo, men ni kanske kan tänka er att åka en bit?

Visserligen ett zoo, men lite annorlunda: Parque las Aguilas, med rovfåglar, fågelshow etc. Finns hinderbarna, men den är nog från 5 år. Ligger utanför Las Americas

Aqua Park ligger i Las Americas, vattenland med rutschbanor för barn i alla åldrar, även delfinshow.

Siam Park i Las Am är jättefin, men passar nog bättre för större barn och vuxna.

Camel Park utanför Los Cristianos, där kan man rida kamel.

Monkey Park, utanför Los Cristianos, här får man mata djuren så ta med frukt och nötter!

Vid strandpromenaderna brukar de ha studsmattor, bungy-trampoliner, klätterborgar, etc

Glasbottenbåt?

Åka linbana på Teide, vulkanberget.

De har inte så mycket för så pass små barn, det blir mest djur och vattenaktiviteter.

• Cocarola

Tydligen rekommenderar jag att ni gör allting två gånger!

• Culete

Tack! =)

Vi har inte bestämt oss exakt vart vi skall åka ännu, men har inga problem med att röra oss en bit för att komma till nya platser. =)
    Min mor ringde dock nyligen och sa att hon kommer hit i november, så vi får åka antingen oktober eller december istället då mor min tänkt stanna en månad.
    Men som tur är är klimatet rätt stabilt där, så det bör väl inte göra någon skillnad?

Stort tack igen, skall verkligen bli roligt att hitta på något med familjen.
    Kommer bli vår första riktiga semester ihop, så jag längtar massor!

• Cocarola

Jag skulle absolut rekommendera oktober hellre än december eftersom ni har möjligheten att välja. Dec-feb kan vara instabilt vissa år.

När ni vet datum så kolla upp om det finns någon lokal fiesta som ni kan besöka, det är en underbar stämning, en chans att träffa lokalbefolkning och passar både stora och små.

• Culete

Skall se om vi inte kan dra iväg en sväng slutet på oktober då. Får bara kolla hur det passar min mans arbete. =) Tack för upplysningen!

Svar på tråden Teneriffa med barn på 1.5 och 3 år. Vad rekomenderar ni för aktiviterer?