• Njord

hur sätta ihop avloppsrör under badrumshandfat på rätt sätt?

Rensade avloppsröret under badrumshandfatet i helgen. Jag har nog inte satt ihop det rätt för nu luktar det pyton, jag har ju fått ihop det på nåt sätt då vattnet rinner ner i alla fall. Makens teori (han var inte med när det gjordes) är att packningarna satts dit på fel sätt men vi har ingen bildmanual så det blir för klurigt.

Vi hoppas att det finns nån härinne som kan förklara hur det ska sättas ihop alternativt länka till nån sida om hur man gör, för det luktar inget vidare och vi vågar inte ge oss på det så att det blir annat fel.

• Svar på tråden hur sätta ihop avloppsrör under badrumshandfat på rätt sätt?
  • Lundby87

tror då inte lukten har med hur du fick ihop det. hur många delar har ni igentligen tror mitt består av två så kan inte göra så mycket fel

• Airlee

Vårt består av en massa delar och jag började faktiskt gråta av frustration när jag försökte sätta ihop det. Fick vänta på att maken kom hem ett par dagar senare. Mycket riktigt var det packningarna jag sjabblat med. Kan tyvärr inte erbjuda något råd, bara sympati.

• Njord
    Lundby87 skrev 2009-08-25 23:41:56 följande:
    tror då inte lukten har med hur du fick ihop det. hur många delar har ni igentligen tror mitt består av två så kan inte göra så mycket fel
    jag önskar att jag kunde rita upp det för dig så det är lite svårt att svara på det, har kanske satt packningarna på fel ställen - det luktade inte illa innan jag rensade, det var bara stopp,
    ska ta en sugpropp och se om det hjälper
  • Njord
    Airlee skrev 2009-08-25 23:43:39 följande:
    Vårt består av en massa delar och jag började faktiskt gråta av frustration när jag försökte sätta ihop det. Fick vänta på att maken kom hem ett par dagar senare. Mycket riktigt var det packningarna jag sjabblat med. Kan tyvärr inte erbjuda något råd, bara sympati.
    tusen tack, det behövs, jag blir så frustrerad när jag inte kan fixa det
Svar på tråden hur sätta ihop avloppsrör under badrumshandfat på rätt sätt?