LÄSPENNA?
Nån som har någon erfarenhet av läspennor? Såna som du stryker över texter så scanner den o du kopierar in texten direkt i datorn?
Gärna just den här: Läspenna C-pen 20
Nån som har någon erfarenhet av läspennor? Såna som du stryker över texter så scanner den o du kopierar in texten direkt i datorn?
Gärna just den här: Läspenna C-pen 20
Jag köpte en sån till min man en gång. Han betalar oftast räkningarna och använder den till OCR-numrena. Funkar bra.
OJ min tanke var att jag skulle kunna sitta på bibliotek och scanna texter i böcker, så att jag slapp anteckna förhand. Har ni testat det? Fungerade det bra?
Nej, det har vi inte testat. Eller vänta nu... När han fick den scannade han in texter ur ett reklamblad för att testa och det funkade. Jag ska fråga honom i eftermiddag när han kommer hem
Men det borde funka!
det vore toppen om han ville testa åt mig, typ scanna ett stycke i en bok.. hur mkt text får plats tex? tack!
Va ligger priset på en sån där penna?
Jag har dyslexi, men förmodligen även dysklakyli, skulle kunna göra jobbet med räkningar så mkt enklare!
billigaste jag hittade kostade 790.- på netonet
aha, det var lite saftigt ändå, nåt att önska sig i present asså,, hehe
Men vad dåligt av mig!
Kom på att fråga min man precis just nu av någon anledning och han sa att om man har egen dator med sig till t.ex. bibblan och har installerat programvaran så går det bra att läsa in texter med just den pennan ![]()
Tack Jesster.
Ja vi var o kollade på de där o fick just veta att det behövdes en dator till. Så då var vi iväg o kollade på såna men valde att vänta ett tag till...