• Jainy

Öppet köp babyproffsen

Tänkte kolla om någon vet hur det är med öppet köp på Babyproffsen? Köpte nämligen en babytravel Milano igår och känner att det inte alls kommer att funka för oss. Den är så klart inte använd men man undrar ju om man kan få pengarna tillbaka. Nån som vet?

• Svar på tråden Öppet köp babyproffsen
  • MissLillan

Detta stod på deras hemsida. Står det inget på kvittot?

Allmän info om öppet köp
    Öppet köp innebär att du kan lämna tillbaka en vara inom en viss tid och få tillbaka pengarna du lagt ut.

Det finns ingen lag som säger att du har rätt till öppet köp. I vissa affärer kan du handla på öppet köp utan att begära det. I andra affärer begär man öppet köp och gör överenskommelser skriftligt. Vissa butiker tillämpar inte alls öppet köp. Fråga alltid vilka regler som gäller!!

Har överenskommelse om öppet köp träffats. Ta reda på hur lång tid det öppna köpet gäller Spara kvittot. Lämna tillbaka varan + eventuell förpackning i tid och samma skick som när du köpte den. Glöm inte att det är du som har ansvaret för varan under öppet köptiden.

Allmän info om bytesrätt
    Bytesrätt innebär att du kan lämna tillbaka en vara inom en viss tid och välja annan vara eller tillgodokvitto. Du får alltså inte pengarna tillbaka.

Det finns ingen lag som säger att säljaren är skyldig att erbjuda bytesrätt. Vissa affärer erbjuder bytesrätt andra inte. Fråga alltid vilka regler som gäller!

• Jainy

står ingenting på kvittot. Vilket är konstigt tycker jag, brukar det ju göra på alla andra affärer

• Weezy

jag tror det bästa du kan göra är att ringa till dem och fråga och förklara hur du känner....

• Jainy

Jo jag får nog ringa dom vid 10 och kolla helt enkelt. Hoppas iaf kunna få tillgodo kvitto om man inte kan få pengarna tillbaka

• Weezy

trorinte att det är ett bekymmer då nbabyproffsen är så pass stor butikskjedja.. och dess utm om varan inte är använd så ska det inte vara problem.. har du sparat embalage och så som det kom i ?

• Jainy

Själva vagnen var redan uppackad ef den var visningsex, men till mjukliften är allting kvar, all plast o så

• challe 1

jag har lämnat tillbaka en vagn till babyland. efter att jag använt den en dag. fick inte hela summan tillbaka. men det mesta.

• Jainy

challe 1 skrev 2009-08-26 08:28:34 följande:

jag har lämnat tillbaka en vagn till babyland. efter att jag använt den en dag. fick inte hela summan tillbaka. men det mesta.
    kanske finns ett litet hopp då iaf. Hoppas det går att lösa med dom. Ska jag lämna tillbaka den så ska jag ju endå handla en annan liggdel till den vagn vi har + en bilstol så jag är nöjd om jag får tillgodo oxå
Svar på tråden Öppet köp babyproffsen