• smurfen78

Vilken förskola i Tynnered går ert/era barn på?

Som rubriken lyder och vad tycker ni om ert/era barns förskola. Är ni nöjda med förskolan och dess personal?

Jag har tvillingar på 9 månader och har börjat fundera på vilka förskolor jag ska sätta barnen på kö till. Vet i stort sett ingenting om förskolorna i Tynnered.

• Svar på tråden Vilken förskola i Tynnered går ert/era barn på?
  • Krinko

VI har barn på Melongatans dagis och är jättenöjda. Vi hade minstingen på Topasgatans dagis i några månader och det var helt suveränt bra!

• smurfen78

Tack för svar. Är det en 1 - 5 grupp dina barn går på eller är det uppdelad i avdelningar för de mindre barnen och avdelningar för de större barnen? Har de influerade av någon speciell pedagogik?

• Majsan70

Jag har haft barn på Lilla grevegårdens dagis o den var urusel. Minsta dottern slutade nyligen på Bronsåldersgatans dagis o där var det ganska bra. Viss personal är UNDERBRA där o jag skulle gärna ta med dem hem.

Sen var Klåveskärsgatans dagis väldigt bra förr i tiden i allfall.

Men men min rekomendation är att försöka hålla sig nära hemmet då det underlättar vid skolstart och rent kompismässigt. Hade nämligen min son på dagis en bra bit hemifrån o det var jobbigt på de punkterna.

• smurfen78

Jo det är ju viktigt att kompisarna bor relativt nära. Vet ju inte om vi kommer bo kvar i Tynnered tills skolstart. Vi bor i en lägenhet som är på gränsen till för liten så vi kommer kanske att flytta så småningom iallafall.
    Lilla Grevegårdens dagis blir det inte hör jag. Hört fler negativa kommentarer om det dagiset.

• Majsan70
    smurfen78 skrev 2009-08-27 11:14:40 följande:
    Jo det är ju viktigt att kompisarna bor relativt nära. Vet ju inte om vi kommer bo kvar i Tynnered tills skolstart. Vi bor i en lägenhet som är på gränsen till för liten så vi kommer kanske att flytta så småningom iallafall.Lilla Grevegårdens dagis blir det inte hör jag. Hört fler negativa kommentarer om det dagiset.
    Jag vet att just det dagiset har fått anmälan på viss personal flera ggr, så det är inte bara jag som tycker de suger.

Men jag hoppas verkligen att ni hittar nåt bra för det finns flera bra!
  • smurfen78

Vi bor på Grevegårdsvägen såvi hoppas på att vi hittar nåt bra i närheten - kommunalt eller inte, det spelar ingen roll.

• Majsan70
    smurfen78 skrev 2009-08-27 13:36:23 följande:
    Vi bor på Grevegårdsvägen såvi hoppas på att vi hittar nåt bra i närheten - kommunalt eller inte, det spelar ingen roll.
    Men då har ni ju både Grevegårdens dagis, Bronsåldersgatan, Skattegården samt Opalgatan att välja å ju..Eller heter det Smaragd o Grevegård kanske?? Nåja, men ni har ju flera stycken som ligger nära o bra. Tyvärr är ju det braiga dagmammorna borta o det är synd för de var kanon!

Tror det finns ett privat dagis oxå..såg nån lapp om det på Willys hemma på Opal...
  • smurfen78
    Majsan70 skrev 2009-08-27 21:46:44 följande:
    Men då har ni ju både Grevegårdens dagis, Bronsåldersgatan, Skattegården samt Opalgatan att välja å ju..Eller heter det Smaragd o Grevegård kanske?? Nåja, men ni har ju flera stycken som ligger nära o bra. Tyvärr är ju det braiga dagmammorna borta o det är synd för de var kanon! Tror det finns ett privat dagis oxå..såg nån lapp om det på Willys hemma på Opal...
    Vet du nåt om de dagisen som du nämnde? Känner du familjer som har sina barn där? I sådana fall - vad tyckte de?

Det är ett föräldrakopperativ som har satt upp en lapp i svalen om att de söker barn. Vet ju inte hur det är där. Får väl ta och besöka några dagis för att kolla så att det verkar ok.
  • Majsan70
    smurfen78 skrev 2009-08-28 11:38:19 följande:
    Vet du nåt om de dagisen som du nämnde? Känner du familjer som har sina barn där? I sådana fall - vad tyckte de?Det är ett föräldrakopperativ som har satt upp en lapp i svalen om att de söker barn. Vet ju inte hur det är där. Får väl ta och besöka några dagis för att kolla så att det verkar ok.
    Jag har inga bekanta med småbarn just nu så tyvärr kan jag inte ge dig dagsfärsk information. Alla mina barn har nu uppnått skolåldern.

Det dagis jag kan ge färsk info på är just Bronsålder som är bra.
  • Norpan81

jag har haft och har barn på lilla grevegårdsvägens förskola och är jättenöjd, till skillnad från tidigare skribenter. Skolade in min stora son där -03 och har haft mina/ mitt barn sen dess där.

Blir ju samtidigt lite nyfiken på varför ni som inte är nöjda inte är det? Själv har jag ju bara bra erfarenheter därifrån

Svar på tråden Vilken förskola i Tynnered går ert/era barn på?