• julanta

Hur transportera tårta? HJÄLP!

Jag har sista dagen på jobbet idag och har bakat en tårta jag ska ha med mig. Den står färdig på ett glasfat nu och jag behöver tips hur jag ska transportera den till jobbet, kan berätta att jag ska köra bil och det är 5mil till jobbet. Har inget tårtfat med lock, hur kan jag göra???

• Svar på tråden Hur transportera tårta? HJÄLP!
  • JAG är BÄST

Gå till nån restaurang eller dyligt å fråga om du kan få köpa en sån där vit kyl/värme kartong.

• julanta

Har tyvärr inte tid till det då jag ska åka härifrån om en timme :S

• JAG är BÄST
    julanta skrev 2009-08-26 11:30:21 följande:
    Har tyvärr inte tid till det då jag ska åka härifrån om en timme :S
    Grattis du får ställa den på golvet å hålla tummarna då på att den inte välter .
  • julanta

Åh det låter ju lovande TACK haha dumt av mig att inte tänka på detta tidigare.

Ingen som har något tips på någonting man kan ha hemma som man kan ställa "på" tårtan för att den inte ska gå sönder? :S :)

• Weezy

saltapinner ner i tårtan med plastfolie runt och ställ den gärna i en back i bilen så den inte skumpar runt eller i en kylväska ligganden på lånsidan Utan ev lock på !

• julanta
    Weezy skrev 2009-08-26 11:37:21 följande:
    saltapinner ner i tårtan med plastfolie runt och ställ den gärna i en back i bilen så den inte skumpar runt eller i en kylväska ligganden på lånsidan Utan ev lock på !
    Back har jag ju !! tack för tipset ! tror nog inte jag vill stoppa ner något i tårtan, vill att dom ska få se hur fin den blev ;D men man kanske vågar ställa en skål över den och sedan ha någonting stadigt runt glasfatet i backen så borde den väll stå relativd bra?
  • Weezy

ja det funkar. ! lycka till!

Svar på tråden Hur transportera tårta? HJÄLP!