• Trulles mamma

Någon som fått hjälp på Cura-kliniken i Malmö?

HEJ!
    Undrar om det finns någon som sökt hjälp på Cura-kliniken i Malmö? Vi har ett barn sedan tidigare, men det vill sig inte alls med nummer 2. Nu har vi försökt i snart 1½ år, och eftersom man inte direkt är 20 längre, så har jag ringt och bokat en tid för att se om det finns någon hjälp att få.
    Är det någon som kan tala om vad som händer vi första besöket? Börjar känna mig lite nervös ...

/Trulles mamma

• Svar på tråden Någon som fått hjälp på Cura-kliniken i Malmö?
  • Cecilia s

Hej!!Vi går där,och jag lovar att ni kommer att bli väl omhändertagna. Första besöket är mer et info besök,er pratar om hur det går till osv.Du behöver inte alls känna dig nervös jag lovar...

• Trulles mamma

Skönt att höra. Är det info om vad för undersöknignar de ska göra etc? Just nu är jag/vi mest intresserade av att få veta att allt fungerar som det ska, och kanske att man kan få lite hjälp om t ex ÄL inte fungerar som den ska ...
    Har ni barn sedan tidigare?

• Cecilia s

Ja det är bland annat de.Om hur det ska behandla dig....jag har inga barn och har gjort tre fösök,det lyckades dock på det tredje men slutade med ett MF tyvärr.

• Trulles mamma

Vad tråkigt
    Har ni gått där länge? Till vem går ni?

• Cecilia s

Vi började i nov förra året...så det har varit en ganska lång resa och inte lätt alla gånger.
    Vi har mest haft en läkare som heter Leif Hägglund,mycket bra tycker jag.

• Jonna74

Hej Cecilia S!

Leif Hägglund arbetar på Öresundskliniken i Malmö, inte på Cura.

Kram Jonna (som gick på Öresund hos Leif med kollegor)

• cornelia 75

Hej!
    Vi går på Cura.Dom är verkligen super! Dom tar väl hand om en när man kommer dit.
    Vi har gått till Bo Westlund Jätte duktig! vet du vem ni ska till?
    Vi har försökt i 1,5 år men inget har hänt. Jag har tagit pergo i 4månader.
    Skriv gärna när ni har varit där och berätta hur det gick.

• Trulles mamma

HEJ!
    Vad kul att få kontakt med någon som går där.
    Vi ska också gå till Bo. Första besöket är på onsdag, och jag börjar känna mig nervös ...
    Hur gick ert första besök till?

Kramar från Trulles mamma

• cornelia 75

Hej!

Först var jag där själv.Han gjorde ett vaginalt ultraljud, tog blodprover mm.( allt visa okej)
    detta var då i november och jag skulle dit igen efter jul. När jag kom dit hade inget hänt så då fick jag pergo som jag tog i tre månader, inget hände. Då fick både jag och min sambo gå dit han prata med oss och berätta att han inte såg några problem att bli garvid igen efter som vi redan har en dotter som vi fick utan problem. Men min sambo har nu också tagit ett spermaprov som vi vänta svar på.
    Men i morgon ska jag gå till en homeopat som jag har hört ska vara bra. Två som jag känner har gått till honom och blivit gravida. Men sen vet jag inte hur mycket jag ska tro på om det är han som hjälp dom eller det är eget verk.

Lycka till! och hör gärna av dig när ni varit hos Bo

• Ottina

åååå vad skoj att läsa om alla som varit på CURA..........jag vill läsa mer.........?????
    Vi ska dit nästa vecka............

• Tussi

Jag går på Cura IVF-klinik och gör just mitt 3:e icsi.De 2 första gångerna blev jag gravid, men båda omgångerna slutade i MF och MA..Igår gjorde jag mitt 3:e ÄP och fick ut 2 ynka ägg..:o( Hoppas dock på det bästa och att ngt av dem överlever tills imorgon.. På IVF-kliniken jobbar bara 2 läkare Per och Pia. Bo jobbar som gynekolog på curakliniken, men inte på IVF-avdelningen.

Kram Tussi

• Penny76

Hej!

Jag går också på Cura-kliniken. Hos Pia. Jätteduktig. Vi ska på informationsmöte IVF 25/10 och hoppas ju givetvis att fåbörja behandlingen så snart det bara är möjligt! Hos oss finns det ingen förklarlig orsak till varför vi inte har blivit gravida så jag håller helt och fullt ut min tilltro till IVF. Har gjort 2 inseminationer och 3 pergokurer innan. Ingen lyckades dock.

Kram

• Tussi

Jaha-idag har jag varit hos pia och fick ett ägg tillbaka och ett till frysen! Håll tummarn tjejer-Håller verkligen med om att Pia är en kanonläkare-Hon är lyhörd, ärlig och tar sig tid!!

• Ottina

Tussi: Spännande.................

• Trulles mamma

HEJ!
    Nu har vi varit på vårt första besök hos Bo på Cura-kliniken i Malmö.
    Han ställde lite frågor, och sen gjorde han en gyn-undersökning och vaginalt ultraljud och allt såg bra ut. Jag fick ta lite blodprov och mannen fick remiss för att lämna spermaprov. Inom ett par veckor får vi svar på proverna, och då vet man mer säger Bo. Eftersom jag nu är framme ganska sent i min cykel, så räcker det nog med ett blodprov.

Det känns bra att komma igång med detta, fast naturligtvis hoppas jag att det löser sig för oss snart - mycket snart.

Lycka till alla ni andra!
    Kramar från Trulles mamma

• Jesse

Bo är min gyn som jag alltid går till och han är jätte bra Kan vara lite fåspråkig men det är bara att fråga på så svarar han Och syster Barbor är även hon kanon

• mjukisica

Hej på er tjejer..
    bor i närheten av CURA ...
    kan man ta kontakt med dom när det inte vill sig??
    Hur länge väntade ni!

Svar på tråden Någon som fått hjälp på Cura-kliniken i Malmö?