Han säger elaka saker men skojar bort det..
Min kille slänger ur sig taskiga saker och sen säger han -Jag skojar bara. Det kan vara t.ex att han ser en snygg tjej med snygg röv på tv:n och så säger han, åh, en sån skulle jag vilja ha. När jag säger typ -Meh! så säger han -Jag skojar bara.
Idag skulle vi äta tillsammans och han tittade på min matlåda och sa -Vad ska du äta för äckligt då? Varför säger du så, undrade jag -Äsch, jag skojade ju bara.
Han kan också kalla mig för fula saker och sen säga att han skojar.
Jag frågade honom idag varför han säger så. Då svarade han att han säger det för att bryta ner mitt självförtroende. Och varför skulle du vilja det, undrade jag. Äsch, jag skojar ju bara med dig hela tiden, svarade jag då.
Jag avskyr när han håller på så och jag har sagt till honom att jag inte uppskattar den humorn. Han säger att det bara är så han är, men jag tror fan det kan ligga lite i det han sa, fast han hävdade att han skojade, att han vill bryta ner mig lite fast på ett sätt så att han kan skoja bort det. Inte nödvändigtvis medvetet, det låter som det bara flyger ur honom, inte så genomtänkt alltså. Men han har lite dåligt självförtroende tror jag och behöver en massa bekräftelse. jag kan få känslan att det här är ett sätt för honom att hamna lite "över" och få lite kontroll på mig.
Till saken hör att när det är sådär dolt taskigt snack, dvs att han ursäktar det med ett förlåt eller att han skojar, så är det svårare att försvara varför det gör så ont, det blir liksom att jag är löjlig som inte fattar att han bara skojar. Men jag tycker verkligen det är ap-drygt.
Han är hur gullig som helst annars men jag vet inte hur jag ska få honom att sluta med det här. eller hur jag ska sluta bry mig. Man kan inte ändra på andra, bara sig själv är ju ett av mina motton, som jag skulle ha mkt nytta av nu, men det är svårt att använda sig av det i praktiken hur bra det än låter.
Vad skulle ni ha gjort? Inte brytt er eller vad skulle ni sagt till honom. Han blir sur om jag kritiserar honom och hotar rätt ofta med att gå då, men det vill jag ju inte heller eftersom vi har det bra annars. Vad ska jag göra?