du som bor i lägenhet
var tvättar du dina mattor?
var tvättar du dina mattor?
Jag tvättar dem inte. Jag slänger dem och köper nya. Och nej - jag skiter inte pengar, det har bara slumpat sig väl så att det har passat in i planeringen de senaste åren.
I tvättmaskinen.
hatar mattor så här är det mattfritt
Men har undrat samma sak.
Tvättar dom som går i min vanliga maskin. Har en stor matta som skulle behöva tvättas men vet inte var, funderar på kemtvätt.
Grovtvättstugan som man kan boka för just mattor.
Vi har en speciell mattmaskin i ett annat hus..
I tvättmaskinen.
Jag sitter inte med tvättbräda nere vid ån och skrubbar.
De lite större mattorna i maskinen för grovtvätt i tvättstugan. De mindre mattorna i tvättmaskinen i lägenheten.
M E M skrev 2009-08-26 13:10:16 följande:
Stora mattor i badkaret och de mindre smidigare i tvättmaskinen, finns ingen tvättstuga där jag bor så man får lösa det på bästa möjliga sätt ^^
Tvättar inte, slänger istället (vi har bara en matta hemma). Hade gärna velat ha en speciell tvättstuga/maskin till mattor.
kemtvättat vid flytt några gånger. nu har vi grovtvättmaskin i tvättstugan för första gången men har inte testat den ännu. småmattor har jag alltid kört i vanliga maskinen trots förbudsskyltarna...
Grovtvättstugan bokar jag för mattor och sen stora tvättstugan för lakan, för vi har en sån liten tvättmaskin i vårt badrum pga platsbrist.
på golvet med en mattvätt
kul för er att ni har matt tvätt där ni bor..här finns inge sånt
Vad är en mattvätt?
köper nya istället. Jag gillar inte offentliga tvättstugor och våran maskin är för liten för större mattor.
Däremot småmattor som dom i badrummet tvättar vi här hemma.