• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö

Hej!

Ja, här tänkte jag att vi från Linneamottagningen kunde samlas och utbyta lite erfarenheter, ge råd, hjälpa och stötta i kampen för att kunna få barn.
    Jag och min sambo har gått hos Besima sedan i januari i år för att min mens inte kommit igång sedan p-pillerstoppet i juli 2008.
    Skriv lite om er själva så hoppas jag att vi blir ett litet gäng som kan prata med varandra.

Ha det fint!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 08:46
    Fendt87: 22 år, sambon 28 år, har försökt sedan juli 2008

FiaLotta: 26 år, mannen 28 år, har försökt sedan juni 2008

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-26 18:48

Kappan: 27 år, sambon 32 år, har försökt sedan augusti/september 2008

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-15 19:55

Kappan: 27 år, sambon 32 år, har försökt sedan augusti/september 2008

Humlan1234: 31 år, sambon 31 år, har försökt sedan våren 2009

• Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö
  • Tigra79

Tja, har varit på ett utredningsbesök på Linnea i slutet av juni, tagit några prover och inväntar nu att dom ska höra av sig igen.

Vi har försökt att bli gravida sen Maj 2008.

• fendt87

hej! kul att du hittat hit!
    jag har ätit andra dubbelkuren pergotime nu och ska in på VUL på måndag och sedan ta blodprov måndagen efter. känns bra att det "händer" något. killen sperimer är det ingen fel på. hur är det hos er?

• Tigra79

Vi har ju inte kommit så långt, jag tog blodprov innan semestern och maken gjorde sitt spermaprov för någon vecka sen (alla har ju semester såklart) så vi har inte fått några svar ännu.

Är ni nöjda med Linneam. och Besima?

• fendt87

ja vi är nöjda.
    tycker att det är en skön stämning på hela stället, ingen steril sjukhusmiljö utan fint och ombonat.
    förstår vi inte nåt besima säger får man fråga och det känns bra när killen är med och frågar lite han också, om det är något jag glömt.
    men har du haft mens "som vanligt" under tiden ni försökt?
    för det var ju det som är problemet hos oss, att min mens inte kommit igång.

• FiaLotta

Jag har gått hos Besima sedan i mars nu i år. Inne på mitt 4:e pergoförsök första gången med trippeldos. Får även ovitrelle 2 sprutor. Nu när jag var där sista sa hon att vi skulle övergå till sprutor nästa månad om det inte tog sig denna gången, men först skulle vi spola mina äggledare.

Jag är jättenöjd med mottagningen överlag. Även om de till exempel inte har några tider när man ringer o ska boka VUL så klämmer de in en på lunchen eller innan de börjar jobba, vilket är positivt. Det är ju lite tidskänsligt om man säger så =).

Fendt87, hur mår du av pergotimen?

• fendt87

Hej FiaLotta! Välkommen hit!

Jag ska som sagt in på VUL på måndag och hon har sagt till mig också att om det inte räckt med de två dubbelkurerna Pergo jag ätit nu skulle jag få sprutor jag också. Kände inte något av Pergon första kuren, men nu i två dagar har det känts som lätt mensvärk, hoppas det är bra...
    Ja, bra med VUL-tiderna, likadant när man måste ta blodprov, ska ju också göras speciella dagar i cykeln och det fixar de också alltid in såklart.
    nu kämpar vi på tjejer!

• FiaLotta

Skulle du spola äggledarna innan du börjar med sprutorna?

Jag fick typ 7 biverkningar av pergon varje gång. Men värt det om man nu blir gravid. Får du ovitrelle vid VUL?

Jag har BIM nästa torsdag så jag hoppas verkligen. Lycka till på ditt VUL. Skönt att prata med folk som går på samma mottagningen och vet vad det handlar om.

• Tigra79

Jag tycker det verkar väldigt bra, men tyvärr har jag jättesvårt att förstå Besima och hon verkar ha svårt för att förstå mig också, ganska frustrerande. Men jag hoppas att det blir bättre nästa gång.

När ni gjorde era första blodprov, gjorde ni bara ett 3:e mensdagen då?

Har läst att de flesta andra verkar göra ett blodprov runt dag 22 i cykeln också?!

Jag har "normal" mens. Har en cykel på 22-27 dagar typ. Tror att jag har ganska tidig ÄL också, verkar alltid ha 14 dagar mellan ÄL och BIM. Fast när jag sa det till Besima så avfärdade hon det (tror jag).

• fendt87
    FiaLotta skrev 2009-08-26 15:26:18 följande:
    Skulle du spola äggledarna innan du börjar med sprutorna?Jag fick typ 7 biverkningar av pergon varje gång. Men värt det om man nu blir gravid. Får du ovitrelle vid VUL?Jag har BIM nästa torsdag så jag hoppas verkligen. Lycka till på ditt VUL. Skönt att prata med folk som går på samma mottagningen och vet vad det handlar om.
    Hej!

Skönt att ha varit förskonad från biverkningar, men hade ändå varit skönt att få några för då tror jag på att det fungerar ;)
    Nu känns min kropp mest som en superrobot som tål allt och att inga piller biter på mig. Avslutade just 5:e kuren Provera för att över huvud taget få mens, men det hjälper ju inte, så fram med starkare grejer!
    Jag har inte hört något om någon spolning och om Ovitrelle vet jag inget heller.
  • fendt87
    Tigra79 skrev 2009-08-26 15:50:46 följande:
    Jag tycker det verkar väldigt bra, men tyvärr har jag jättesvårt att förstå Besima och hon verkar ha svårt för att förstå mig också, ganska frustrerande. Men jag hoppas att det blir bättre nästa gång.När ni gjorde era första blodprov, gjorde ni bara ett 3:e mensdagen då?Har läst att de flesta andra verkar göra ett blodprov runt dag 22 i cykeln också?!Jag har "normal" mens. Har en cykel på 22-27 dagar typ. Tror att jag har ganska tidig ÄL också, verkar alltid ha 14 dagar mellan ÄL och BIM. Fast när jag sa det till Besima så avfärdade hon det (tror jag).
    Har tagit ett blodprov och jag tror att det var dag 3-4 ungefär. Nästa måndag ska jag ta ett också, men då är det på dag 22 för att mäta progesteron tror jag Samira sa.
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö