• the lovelylady

lägga frysta kräftor i ny lag.

Hej!

Jag ska ha kräftskiva i helgen och ska lägga in kräftorna i ny lag. Jag har bara sett recept då man ska lägga in hela förpackningen i lag. Kan man inte tina kräftorna och sen plocka upp kräftorna ur förpackningen och lägga in dom i lagen i några timmar? Någon som vet??

• Svar på tråden lägga frysta kräftor i ny lag.
  • Frontline

Jo det kan man, men jag har kokat upp dom med och kokat kräftorna några minuter så att den nya lagen gör nytta...

• skruttenli82

jo, det funkar alldeles utmärkt. Så brukar iaf jag göra, och det brukar alltid b li ett bra resultat.

• Inkalinka

Det funkar vilket som. De gånger jag har gjort nytt, har jag tinat kräftorna innan och sen lagt i dem i det nya....
    Blev väldigt sugen på kräftor nu!!! {#lang_emotions_sunny}

• skruttenli82
    skruttenli82 skrev 2009-08-26 13:40:29 följande:
    jo, det funkar alldeles utmärkt. Så brukar iaf jag göra, och det brukar alltid b li ett bra resultat.
    Jag brukar inte koka kräftorna igen, de hinner dra till sig den nya lagen o smaken på ca 1 dygn.
  • the lovelylady

Vad bra då! Så jag behöver inte vara orolig för att kräftorna ska bli dåliga då? Do ligger i kylen nu för tining tills på fredag kväll då jag lägger dom i ny lag och låter ligga till lördag kväll...så är tanken iaf. =)

Svar på tråden lägga frysta kräftor i ny lag.