• Smurfen70

Telefonförsäljare som aldrig ger upp

Kanke inte rätt forum men lite irriterande är det allt...

Har haft dålig erfarenhet av telefonförsäljare som inte accepterat ett nej och bara fortsätt ringa alla möjliga dagar och tider. Blivit så trött på det att vi slutat svara när vi ser deras nummer. Borde de inte ge upp tillslut. Hur resonerar de, svarar vi aldrig borde de väll inse att vi inte är intreserade tycker man. Men nej då, säkert 80% av alla dagens samtal kommer från olika företag börjar vid 8 och kan vara ända till 22.
    Finns det någon telefonförsäljare som kan svara på hur ni gör när aldrig någon svarar är det inte onödigt att fortsätta? Vi har skämtat om att de kanske till och med kan ha en tävling om vem som lyckas komma fram till oss tillslut. Men tänker inte ge mig. Kanske lite barnsligt av mig men men.

Fler som känner sig smått trakaserade av dessa och inte blir av med dem trots nix, trevliga och otrevliga svar? Hur gör man?

Inget ont emot de som har detta jobb personligen förstår att ni har krav på er från företaget så det är dem i sig jag är irriterad på. Ni gör ju bara ert jobb.

• Svar på tråden Telefonförsäljare som aldrig ger upp
  • uniMog

det är automatisk uppringning. det är alltså en maskin som ringer upp så det är ingen elak telefonsäljare som sitter och medvetet terrar er.

I can Cum Lauder
  • Smurfen70

Misstänkt detta men kan de inte dumpa nummer som aldrig svarar eller ligger det kvar tills de fått ett svar?

• MysTic PrincesS

Vet inte hur man får dom att sluta ringa, förutom hemligt nr. Det jag gjort när de ringer är att lyssna på vad de vill kränga, som sist ville en manlig försäljare få mig till att köpa hyvlar. Han körde sitt "tal" och frågade sen vad jag tyckte: jodå, det låter ju väldigt bra, men det är bara ett problem. Jahha? sa han. Jag använder inte hyvlar utan vaxar där jag vill  Snabbt avslut på det samtalet använder btw inte vax ändå hehe
    alla dessa bokförlag som vill kränga barnböcker på en, har ett standardsvar nu till dom: Lillgrabben drämmer böckerna i skallen på mig eller roar sig med att riva ut sidorna, men om han en vacker dag vill läsa en bok så hör jag av mig.

Energibolag osv kör jag med att jag är låst till mitt bolag si o så många år. Och vid närmare eftertanke så är det faktiskt ett bra tag sen nån försäljare ens ringde....

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Loco Madre

Jag blir vansinnig på det här Mystic tror jag de heter. De säljer rakhyvlar bland annat. Jag tror jag har sagt till dem 4 ggr att ni kan ta bort mitt nummer för jag kommer inte att köpa något av er vad det än är. Men det gör de ju såklart inte. Nu sen jag skaffade NIX så har det dock inte ringt.. peppar peppar..

• Phlippan87

har skällt ut dem och sagt "när ni ringde härom veckan var jag inte intresserad, om ni tror att jag vill ha något från er efter att ha sagt nej en gång och dessutom när ni ringer till ett NIXat nummer, då kan ni tänka om eller så anmäler jag er"

är ju trots allt så att om du inte är kund hos dem eller har gett dem tillåtelse att ringa och du har NIXat ditt nummer så kan du anmäla dem (läs mer på NIX hemsida)

• Smurfen70

Verkar inte hjälpa att nixa längre.
    Har bara bestämt att vara vrång och inte svara då jag flera gånger varit med om att de fortsatt ringa trots nej från oss. En dag ringde de från samma företag fem gånger om samma produkt trots upprepade nej, var till och med samma person som ringde ett par gånger. Kankse inte bästa sätet att bli av med dem men orkar inte tjafsa med dem.

• Mandi74
    Smurfen70 skrev 2009-08-26 14:21:24 följande:
    Misstänkt detta men kan de inte dumpa nummer som aldrig svarar eller ligger det kvar tills de fått ett svar?
    De ringer ett visst antal gånger, antar att det är olika för olika ställen. Vi hade 5 ggr, sen plockade vi bort numret.
  • Vårflickan84

förlåt, men vad betyder att NIX:a?

• Phlippan87

får man ett nej som telefonförsäljare är man skyldig att markera det i telefonlistan som man ringer efter (oavsett automatisk uppringning eller ej)
    brukar finnas ett "ej svar" och ett "nej" alternativ, de som man får nej ifrån och markerar plockas bort ur systemet..

• Vårflickan84
    Phlippan87 skrev 2009-08-26 14:37:31 följande:
    får man ett nej som telefonförsäljare är man skyldig att markera det i telefonlistan som man ringer efter (oavsett automatisk uppringning eller ej)brukar finnas ett "ej svar" och ett "nej" alternativ, de som man får nej ifrån och markerar plockas bort ur systemet..
    okej, då vet jag =)
  • Phlippan87
    Vårflickan84 skrev 2009-08-26 14:36:08 följande:
    förlåt, men vad betyder att NIX:a?
    NIX är en tjänst du kan beställa för fast hemtelefon som gör att telefonförsäljningsbolagen inte får ringa hem till dig utan ditt samtycke eller utan att du redan är/har varit kund hos dem
  • Vårflickan84
    Phlippan87 skrev 2009-08-26 14:44:39 följande:
    NIX är en tjänst du kan beställa för fast hemtelefon som gör att telefonförsäljningsbolagen inte får ringa hem till dig utan ditt samtycke eller utan att du redan är/har varit kund hos dem
    jaha detta var mitt svar haha =)
    ska söka efter den tjänsten...tack =)
  • Miss Obsessive

En annan sak man ska akta sig för, som många inte sätter i samband med telefonförsäljning, är att uppge sitt telefonnummer på olika internetsajter (tex när du beställer något). Så fort du skriver ditt telefonnummer, både till fast och mobil telefon, så registreras uppgifterna i en databas och olika företag får tillgång till dina uppgifter. Att det ringer försäljare ibland trots att man gjort en NIX-anmälan beror på att din anmälan troligen inte registrerats i deras listor.

• Knox

Nu tar inte NIX spärren allt tyvärr plus att det är inte alla företag som kontrollerar mot NIX. Dessa finns som undantag på NIX´s hemsida.

"Undantag från NIX-Telefon

Marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer och religiös omfattas inte av spärren
    Spärren gäller endast icke begärda samtal till privatpersoner i försäljnings- marknadsförings- eller insamlingssyfte.

Spärren hindrar således inte samtal för enkäter, marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer, religiös upplysning eller liknande. Du kan därför få sådana samtal även om Du spärrat Ditt telefonnummer i NIX-Telefon"

• Coppola

NIX funkar inte om du redan är kund hos ett företag....då har de "rätt" att ringa till dig.

Däremot om ett företag skulle lyckas ringa dig ändå trots NIX så ska du bara säga att du är med i NIX och då tar samtalet slut PÅ EN GÅNG...de verkar ha stor respekt för NIX

Svar på tråden Telefonförsäljare som aldrig ger upp