Ridweekend
Någon som varit på ridweekend och kan tipsa om bra och prisvärt ställe både i Sverige och utomlands.
Har kollat greenways, häst o sportresor och äventyrssport.
Men det borde finnas som man kan boka direkt via arrangören?
Någon som varit på ridweekend och kan tipsa om bra och prisvärt ställe både i Sverige och utomlands.
Har kollat greenways, häst o sportresor och äventyrssport.
Men det borde finnas som man kan boka direkt via arrangören?
Det finns ju gott om ställen i fjällen som har hästar där man mer eller mindre kan skräddarsy sina turer.
Ok har du provat något som var bra?
Nja, jag är ju ingen hästmänniska, så jag kan inte yttra mig om kvaliteten på något. Men en länk kan du få. www.bydalsfjallen.se/docs/turridning_1_100.pdf
vilken typ av ridning hade du tänkt, western, islandshäst m.m.? vilken nivå ligger du på? vad vill du ha ut av din upplevelse?
Har ingen betydelse om det är "vanlig" häst eller islandshäst. Är ute efter en mysig ridtur i skogen i alla gångarter. Western har jag aldrig testat men varför inte.
Har du några förslag?
Jag skulle tippa på att det är mest prisvärt att ta en weekend här i Sverige. Tyvärr har jag aldrig varit på någon. Men jag vill ändå tipsa om att naturen här i Jämtland är fantastisk. Ta en tur till fjällen!!!
Ett drömresmål för mig däremot är en ridresa i Spanien. Men dit åker man nog helst om man vill utvecklas i sin egen ridning. Fast naturen där är ju underbar också. Känner några som var och red lusitanos som hade en fantastisk upplevelse.
Tyvärr hade jag inget svar att ge dig. Bara några tankar. Hoppas jag inte gjorde det "rörigare" för dig.
Castle Leslie i Glasloch utanför Dublin, helt magiskt!
Kolla deras hemsida: horseridingireland.castleleslie.com/
Vi bodde i Jaktstugan, med utsikt över stallet: hästarna tittade upp på oss
över boxdörrarna, inte ett halmstrå på fel plats, underbar natur.
Vi flög billigt med Ryan air, men sen ökade kostnaderna...
Dyrt, men definitivt prisvärt!