• lassemia

Hur ofta är era föräldrar barnvakt?

Hur ofta anser ni det vara "normalt" att far/morföräldrar passar sina barnbarn?

Tycker att det är sà svàrt att veta om vi fràgar för mkt eller inte. Känns som att det finns ett motstànd hos mina svärföräldrar att vara barnvakt. Hon vill helst inte en hel dag och inte alls mer än en dag. I nuläget är hon barnvakt ca en dag i mànaden. Kanske en kväll var 3:e mànad.

Det är väl ändà ganska lite, eller? Iaf inte för mkt.

• Svar på tråden Hur ofta är era föräldrar barnvakt?
  • sorba

Typ aldrig. Mina föräldrar bor 10 mil härifrån... Tycker det är synd.

Makens föräldrar ställer upp jättemycket, så ofta vi behöver och vill.

• pussgurkan86

min mamma vill passa henne hela tiden men änså länge har hon passat Vera 1 gång på ett par h.

Veras farmor har passat henne några gånger.

• bellanbus

Mina föräldrar har henne ungefär varannan helg.

Farmor o Farfar har henne en natt i veckan och var sjätte helg.

(dock har jag ingen annan avlastning eftersom hon inte träffar sin pappa)

• flingansnö

Mina föäldrar passar Gustav väldigt sällan, (ca två gånger per år) Men de bor också 20 mil bort. Hans farmor och farfar har honom dock betydligt oftare, de hämtar honom från fsk två gånger i veclan och ger honom middag, och så har de honom över natten kanske en eller två gåner per månad, beroende på hur vår planering ser ut. De älskar att ha honom hos sig, och han älskar att vara där.

undrar varför dina svärisar inte vill vara barnvakt.... har du vågat fråga dfem?

• Niike

Mina sitter antingen varannan eller var tredje :)

• sallybuse

Jag är själv mormor till 2 pojkar och vi passar dom så ofta vi får.Visserligen är den ena pojken bara 2 månader och han har vi aldrig passat.Men nu till helgen ska vi ha båda 2.Och de är det bästa vi vet.Har hänt att vi själv ringt och frågat om vi får passa den ena pojken.men nu är dom ju 2 st.Men vi passar dom säkert ändå fast dom är 2.De är ju livets efterätt.Och de bästa vi har.Tycker de är synd om dom som inte kan eller vill passa sina barnbarn.Man har ju läst så mycket här inne om mor  och farföräldrar som inte alls bryr sig ett dugg.Och de kan jag inte fatta.Jag hade ju längtat ihjäl mig och jag inte träffar dom i alla fall 2 gånger i veckan.De är ju tur att inte alla är såna som inte vill träffa dom.

• Busbellan

Mina föräldrar lever inte och sambons föräldrar passar i princip aldrig barnen trots att vi bor i samma stad. Det har väl hänt nån gång i nån timme när vi ska på läkarbesök med ett av de andra barnen, men det är ytterst sällan och det känns som de tycker det är lika jobbigt varje gång

Mamma till Nora, August och Ella
  • Jambosana

Våra föräldrar passar minst en dag i veckan, sedan tar de ofta honom på helger eller utlandsresa också, någon gång per år.

De är guld värda! Det är inget vi ber om, vi kan få ihop dagishämtningar ändå, men de vill. Jag var själv mycket hos min farmor när jag var liten, så jag uppsakttar verkligen de djupa relationer min son får till sina far- och morföräldrar.

• miababia

mina föräldrar har väl hämtat sonen 4-5 gånger på dagis och då haft honom i ca 2 tim.
    mina föräldrar har ju ofta fullt upp med sina egna liv och de orkar ju inte alltid jaga efter en 2½ åring en hel dag.

tycker inte de har någon skyldighet utan vill man ha barnvakt ofta och de inte vill så får man väl betala någon annan.

• MalinEddie

Mina föräldrar passar dottern en gång i veckan ungefär och ibland sover hon över. Dottern är 21/2 år. Sonen har vi inte haft barnvakt för än.

Svar på tråden Hur ofta är era föräldrar barnvakt?