• Analoga

Byta golv i kök - gör man det under vitvarorna också?

Vi ska få nya golv i vårt kök och hall. Undrar nu om de även lägger under spis, frys etc? eller lägger de runt om eller vad jag ska säga?

• Svar på tråden Byta golv i kök - gör man det under vitvarorna också?
  • Niike

Ja det ska man helst göra =)

• Analoga
    Niike skrev 2009-08-26 17:25:38 följande:
    Ja det ska man helst göra =)
    Ojdå. Då blir det genast mer jobb än jag först trodde. Då måste man ju tömma både kyl och frys också och var ska man göra av dem? Eller kan de flytta ut eftersom de lägger?
  • Niike

Vad är det du ska lägga för golv??

• Analoga
    Niike skrev 2009-08-26 17:28:36 följande:
    Vad är det du ska lägga för golv??
    Jag vet inte vad det blir för golv; men det skulle visst vara klart på en dag
  • Niike

Inte vet jag, farsan är snickare och de håller på åh lägger golv hos brosan, bror fråga farsan om hur han skulle göra, åh min far sa att det är det bästa, sen beror det som sagt på vad det är för kyl åh frys och vad det är för golv du ska lägga...

• Pop84

Bor du i hyreslägenhet och har en firma som lägger golv åt dej fixar de allt iaf. Vi fick kylskåpet inkopplat i hallen den korta stunden det inte kunde vara i köket. Vet inte alls om det är så när man själv hyr in folk och ska betala själv :)

• Niike
    Pop84 skrev 2009-08-26 17:46:55 följande:
    Bor du i hyreslägenhet och har en firma som lägger golv åt dej fixar de allt iaf. Vi fick kylskåpet inkopplat i hallen den korta stunden det inte kunde vara i köket. Vet inte alls om det är så när man själv hyr in folk och ska betala själv :)
    Men hur gjorde de då? La de under kylskåpet? Vad har ni för golv??
  • Analoga
    Pop84 skrev 2009-08-26 17:46:55 följande:
    Ja, vi bor i hyreslägenhet och det är hyresvärden som ombesörjer att leja in firma. Men det var ju skönt om de fixar det själva, så man slipper tänka på var man ska göra av all mat
  • Niike

Hm ok jag trodde du skulle göra det själv... men då så...

• Cornellia

Det är klart att man måste lägga under spis och kyl, hur ska man annars kunna dra fram vitvarorna utan att fastna på golvkanten? Och hur snyggt är det att inte ha något golv undet spisen/lylen?

• Analoga
    Cornellia skrev 2009-08-26 17:58:00 följande:
    Det är klart att man måste lägga under spis och kyl, hur ska man annars kunna dra fram vitvarorna utan att fastna på golvkanten? Och hur snyggt är det att inte ha något golv undet spisen/lylen?
    Hoppas bara de fixar det själva
  • Cornellia
    Analoga skrev 2009-08-26 18:00:00 följande:
    Hoppas bara de fixar det själva
    Det gör dom säkert, det är juh bara att flytta vitvarorna en bit när man ska lägga precis där.
Svar på tråden Byta golv i kök - gör man det under vitvarorna också?