• Hihi2

Föra över pengar från Swedbank till Nordea?? Snabb hjälp!

Hoppas någon kan hjälpa mig!
    Jag ska sälja lite böcker från min studietid. Nu är det så att en person vill köpa en bok av mig och ska därför sätta in pengar på mitt konto. Jag har ett personkonto som det kallas i Nordea, och personen som ska köpa boken har Swedbank. Nu går det tydligen inte för den här personen att föra över pengarna till mig då hon tydligen måste ange clearingsnummer. Vad jag vet så har inte personkonton i Nordea något clearingsnummer. Alltså kan hon inte föra över pengarna.

Förstår ni mitt problem? Hur gör hon för att kunna föra pengarna?

• Svar på tråden Föra över pengar från Swedbank till Nordea?? Snabb hjälp!
  • Lilla K

Testa clearingnr 3300! Det är det clearingnr man anger när man överför från SHB till Nordeas personkonto.

Funkar inte det, så bör personen kunna söka sig fram till hur man gör på Swedbanks hemsida, förmodligen via nån länk från felmeddelandet han/hon får upp.

• loffes

Jag har också haft problem med detta.
    Personkonton har clearingnr: 3782

• Lilla K

Verkar som att det varierar... Vet att SHB anger 2 alternativ till clearingnr vid överföringar till Nordea, det ena är 3300 och det andra minns jag inte.

• NeWil

Har för mig att man i Swedbanks internetbank ska kryssa i Personkonto istället för bankkonto när man gör överföringar och då behöver man inte fylla i något clearingnummer alls...

• Hihi2

Jag tycker det är jättekonstigt. För jag har sålt flera böcker tidigare, och ingen av dem har behövt ange något clearingnummer, och de har haft andra banker än Nordea.

• virre85

min syster har swedbank och jag nordea, när hon för över pengar till mig skickar hon istället för bg lr pg till annat konto. Hon fyller i 4013 00 sen mitt konto nr på 5 nr

• Lilla K

TS: det kan ju bero på att de har vetat hur man ska göra? Eller att de läst den info som finns på deras resp banks hemsida?

• Hihi2

Så, nu är problemet löst. Hon hade inte valt personkonto.
    Tacl alla för hjälpen!

• Lilla K

TS: det var min nästa tanke, att det kanske är som NeWil skrev, att man kan kryssa i Personkonto!

Skönt att det löste sig!

Svar på tråden Föra över pengar från Swedbank till Nordea?? Snabb hjälp!