Meja 4 år har en hård knöl i huvudet som inte är ruckbar *jätteorolig*
Idag klagade Meja lite på ont i huvudet på ena sidan och när jag undersökte huvudet så märkte jag att hon har en ganska stor knöl ca 3 cm ovanför ena örat.
Det känns inte alls som en bula, den är stenhård och går inte att rucka på det minsta. Det känns liksom som att det är en el av skelettet trots att jag aldrig känt den förut.
Tar man bort håret runt örat så ser man att det står ut lite.
Den är inte alls lika stor och utstående som en pingisboll utan står ut ganska lite men själva området som är hårt är lika stort som knappt en golfboll kanske...
Hon har inte ramlat eller slagit i huvudet så det är nog ingen vanlig bula iallafall...
Och jag har aldrig känt den förut så den har kommit senaste tiden. Iallafall senaste halvåret skulle jag gissa,
Jag ska ringa doktorn imorgonbitti och hoppas att vi får en tid imorgon och ev remiss till röntgen. Är det vanlig eller magnetröntgen man kika på knölar med? Hur lång tid tar det innan man får svar på röntgen?
Finns det fler som haft barn med knölar i huvudet som inte varit ruckbara?
Usch, hypokondrikern i mig och den oroliga mamman drar slutsatsen cancer och ser ett liv utan min Meja och allt blir bara svart.. Och ja, jag vet at sannolikheten att det skulle vara cancer troligtvis är liten men jag är en sån som oroar mig tyvärr så jag hoppas att detta kan undersökas såfort som möjligt för innan vi fått klarhet i vad det är så vet jag att jag inte sover på nätterna