• Leniz1

Vad tycker ni om namnet Julius?

I november ska Felix få ett syskon. Vi vet inte om det blir en lillebror eller lillasyster. Ett pojknamn somvi fastnat mycket för är Julius. Tycker det är så fint och passar klockrent med Felix. När folk frågar oss vad vi har för namnförslag tycker de att flicknamnen är jättefina men när vi säger att vi funderar på Julius till en pojke så reagerar de mer negativt. Så snälla tala om vad ni ärligt tycker om det namnet. Ni som inte gillar det har ni några andra förslag på pojknamn?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Julius?
  • Meal

Jag tycker det är jättefint. Jag bor i Norge och här är det nog lite vanligare, men jag tycker det är fint, och som du säger så passar det fint ihop med Felix också

• Leniz1
    Meal skrev 2009-08-26 21:46:04 följande:
    Jag tycker det är jättefint. Jag bor i Norge och här är det nog lite vanligare, men jag tycker det är fint, och som du säger så passar det fint ihop med Felix också
    Vad kul att du gillar det! Känner ingen som bär det namnet.

Någon annan som vill tycka till?
  • SpecialK

Jättevackert, det är ju ett gammalt fint namn, min mormors far hette det.

• Aurora Borealis

Jag tycker att det är fint, jag ser framför mig en liten grabb med ljusa lockar :)
    Vi har Justus som förslag och det verkar också vara ett namn som man måste vänja sig vid.

• norgesessan

Är också från Norge, har aldrig hört det förut, innan jag flyttade hit till Sverige..
    Iallafall, i Norge är det en chimpans som heter Julius, han var en kändis, så jag tänker bara på honom när jag hör det namnet

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Syster Luring
    Aurora Borealis skrev 2009-08-26 22:28:40 följande:
    Jag tycker att det är fint, jag ser framför mig en liten grabb med ljusa lockar :) Vi har Justus som förslag och det verkar också vara ett namn som man måste vänja sig vid.
    Vi har också Justus som ett av förslagen men nu när jag såg trådstarten gillar jag även Julius. Passar med August - Kejsar Augustus och Julius Caesar
    August -95 & Lillebror -09 ♥
  • Lecce

Vad lustigt, jag känner ett brödrapar som heter just Julius och Felix!! Är en jättefin kombination.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Julius?