• Amazina

Jag beundrar er ensamstående mammor!

Min man är på golfresa under sex dagar. SEX ynka dagar! Och jag är själv med vår sex månader gamla dotter. Hon är inget komplicerat eller skrikigt barn, men ÄNDÅ... Det är jobbigt att inte ha avlastning någon gång! Vi har ingen släkt här som kan stötta och kompisarna har nog med sitt...

Jag beundrar er som har det så jämt!! Och kanske t o har fler barn!?

• Svar på tråden Jag beundrar er ensamstående mammor!
  • Majamjau

Japp! Mina barns pappa dog för tre veckor sedan och nu är jag ensam med en 6-månaders och en 2-åring...så ligg i lä! :)

• Guld gossarnas Super Mamma

Tänk att ajg just tänkt samma tanke!
    Är på semester här i Sverige ensam med en 18 månader och en 3 1/2 åring utan avlastning mm och då kom tanken!Hjälp,skulle aldrig stå ut alltså!  KRAM!

• Eisa

Skämtar ni? Kom igen, nog är ni starkare än så.

Jag kramar dig mest när du förtjänar det minst, för det är då du verkligen behöver det.
  • Fridelina2

Wow, så hemskt! Hur klarar du dig?
    Min idol på området är (förutom Majamjau) min mamma. Hon blev ensamstående mamma med en nyfödd och en 19månaders (jag). Hon har ändå lyckats skaffa hus, bil, katt och en veckas semesterresa till en bondgård varje sommar. Hur lyckades hon med det?!?! Jag är också grymt imponerad av ensamstående mammor (och pappor såklart!)!

• Amazina
    Eisa skrev 2009-08-26 21:49:06 följande:
    Skämtar ni? Kom igen, nog är ni starkare än så.
    Jo, men visst reder man ut det. Men det är jobbigt! Jag lagar mat med vänsterhanden. Får inte gå på toa eller duscha ifred någon gång under dygnet, typ. Lagar välling med en hand mm mm. Det kräver sina tricks...
  • Amazina
    Amazina skrev 2009-08-26 21:51:47 följande:
    Jo, men visst reder man ut det. Men det är jobbigt! Jag lagar mat med vänsterhanden. Får inte gå på toa eller duscha ifred någon gång under dygnet, typ. Lagar välling med en hand mm mm. Det kräver sina tricks...
    Sex dagar står man liksom ut, men tänk ni som gör det jämt!!
  • Eisa
    Amazina skrev 2009-08-26 21:51:47 följande:
    Jag har inga tricks.

Men hur som helst tycker jag är det extremt nedvärderande att "beundra" ensamstående. Det är samma sak som att säga "åh vad svårt och hemskt ni har det", och det har vi inte. Sluta särbehandla! Sluta tro att vi har det sämre bara för att vi inte har en karl som vi bor med!

Jag blir så arg.
    Jag kramar dig mest när du förtjänar det minst, för det är då du verkligen behöver det.
  • Witch Child

man vänjer sej. =0) bara man får in en bra (grund-) rutin =0) jag har vart ensam (han är hos pappa varannan helg dock) sen min son Teo var ca 1 år. Nu är han snart 4.

Svar på tråden Jag beundrar er ensamstående mammor!