• gullican

Musklick "tar" inte, vad fel?

Högst irriterande! Jag bytte dator förnågra veckor sedan och kopplade in samma trådlösa mus som jag hade tilld en gamla. Det är som att det inte "tar" när jag klickar med musen. Det är inte vid varje klick men väldigt ofta. Jag måste klicka flera gånger innan det blir någon reaktion. Vad kan det vara för fel?

• Svar på tråden Musklick "tar" inte, vad fel?
  • Superbia

Det kan inte vara så att det är något som stör kontakten mellan sändaren och musen? Jag får också så ibland.

• gullican

Jo, jag har också tänkt på det men vet inte vad som skulle störa. Den är placerad precis som förut och jag hade inga sådana problem med gamla datorn.

• Lena

har du kollat musinställnignarna i datorn så den inte är inställd på en annan känslighet?

• skorpionen80

Du har inte trådlöst nätverk eller något annat? Jag märkte att min gamla trådlösa mus reagerade på sånt iaf.

• gullican
    Lena skrev 2009-08-27 06:40:27 följande:
    har du kollat musinställnignarna i datorn så den inte är inställd på en annan känslighet?
    Jag var inne och kollade inställningarna men såg inget annorlunda. Och vore det något fel där så borde det väl vara samma problem hela tiden?
  • gullican
    skorpionen80 skrev 2009-08-27 07:29:48 följande:
    Du har inte trådlöst nätverk eller något annat? Jag märkte att min gamla trådlösa mus reagerade på sånt iaf.
    Nej, inget trådlöst nätverk finns.

Nåja, ni får gärna komma med fler förslag, dock kan jag inte prova något förrän ikväll då jag är på jobbet nu
  • Trynträ

Det är inte så att du måste installera nåt program till musen för att det ska funka då?

Svar på tråden Musklick "tar" inte, vad fel?