• Ogi

Överkast till rund säng?

Vi har en rund säng från IKEA och är jättenöjda med den. Men tyvärr har jag inte lyckats hitta något överkast som passar till den. Skulle gärna vilja ha ett runt, så att det inte blir en massa tyganasamlingar på vissa ställen. Vet någon var man kan köpa ett runt överkast alternativt var man kan hitta mönster för att själv sy ett?

• Svar på tråden Överkast till rund säng?
  • Pruttiluskan

Finns det inte på Ikea?

• Ogi
    Pruttiluskan skrev 2009-08-27 09:21:27 följande:
    Finns det inte på Ikea?
    Man skulle ju kunna tro det eftersom de säljer runda sängar.. Men tyvärr har de inte tänkt på det :/
  • Pruttiluskan
    Ogi skrev 2009-08-27 11:02:27 följande:
    Man skulle ju kunna tro det eftersom de säljer runda sängar.. Men tyvärr har de inte tänkt på det :/
    Ta ett de största överkastet som finns & vik de under madrassen, märk med en penna runt om hela längst ner så du har måttet....sy sen på resår band så de håller sig....
    De va de första ja kom att tänka på att man kan göra iallafall...
  • Elli47

Var till Ikea i lördags och funderade just över den runda sängen. Man måste ha ganska stort sovrum antar jag för att det ska se häftigt ut? Eller? Sen undrar jag, om man sover två i den ser det ut som att en ska ramla ur, men det är väl förmodligen bara en synvilla?! Finns det speciella lakan till dem? Tycker det är coolt med runda sängar men våra sovrum är för tråkiga för sånt tyvärr.

• Ogi
    Elli47 skrev 2009-08-28 08:03:18 följande:
    Var till Ikea i lördags och funderade just över den runda sängen. Man måste ha ganska stort sovrum antar jag för att det ska se häftigt ut? Eller? Sen undrar jag, om man sover två i den ser det ut som att en ska ramla ur, men det är väl förmodligen bara en synvilla?! Finns det speciella lakan till dem? Tycker det är coolt med runda sängar men våra sovrum är för tråkiga för sånt tyvärr.
    Det finns speciella dra-på-lakan till dem som är jättebra. Alla som sett vår säng har sagt att den ser trång ut, men sanningen är faktiskt tvärtom. Man ligger ju sällan helt spikrakt i sängen utan man böjer lite på arkmar och ben och jag äskar att den är rund :) Man kan dessutom ligga åt vilket håll man vill.

Enda negativa är just att det är lite begränsat med utseendet (överkast mest) och att den var JOBBIG att få ihop. Jusste en sak till.. Det blir enormt dammigt under den och det är supersvårt att få bort det, eftersom den har så korta ben.
  • Jessicaaberg

Vart har du hittat runda lakan? Jag har en rund säng på måttet 245 i diametern och hittar inga lakan alls och så stort heller!

Svar på tråden Överkast till rund säng?