• Anonym

Ni som skär er eller har gjort det...Se hit!!!

Finns det nått man kan lägga på ärren som fungerar för att dölja dem lite?
    Alla tips är varmt välkomna

• Svar på tråden Ni som skär er eller har gjort det...Se hit!!!
  • kramin

Gamla ärr? Nya ärr? Sår?
    Vita ärr? Lila ärr?
    Var på kroppen?
    Bästa är ju att täcka med nån form av kläder eller ibland smycken, armband, svettband, scarfs. Är de ordentligt läkta men konstig färg kan man ibland sminka över med täckstift. På saker som är knappt läkt eller på ärr där smink vägrar fastna kan man ibland sätta kirurgtejp och sen sminka till hudfärg, men osynligt blir det ju inte.
    Och så är E-vitamin bra att ta på nya ärr, det hjälper läkandet. Hudkräm med mycket E-vitamin eller bryta sönder kapslar med E-vitamin som är tänkta att ätas och kleta på innehållet.

• mamma2kids

vet inte men har du testat olika brunkrämer o sånt man använder i ansiktet?

• Anonym

mamma2kids

fungerar inte så bra

• Anonym

kramin

Vita, rätt gamla o dem sitter på ena armen.

Jo smycken kan man ju ha o svettband men det döljer inte allt.

• kramin

Det vita skulle jag tro på att sminka bort. Täckstift som man har i ansiktet (man brukar behöva en ljusare nyans än till sitt ansikte om det är armarna). Eller om det inte fastnar ordentligt/täcker tillräckligt och man vill satsa på att få det så osynligt som möjligt, så får man skaffa fetsmink, sånt som skådespelare använder. Det täcker mycket och sitter rätt bra. Ojämnheter är svårare att dölja, men nåt smycke utanpå som förvillar.

Annars kan man ju ha tunna långärmade kläder ofta. Eller svettband/armvärmare. Vill man ha ärmvärmare som är lite bredare än än bara svettband och har svårt att hitta och köpa, så funkar sönderklippta barnstrumpbyxor utmärkt. Då kan man få en liten kollektion i blandade färger och stilar. Vissa spetssrumpbyxor går också att göra snygga ärmvärmare av, som inte blir så varma. Det brukar inte alls behöva vara heltäckande för att man inte ska kunna urskilja vad som är under.

• Anonym

Tack för alla tips, ska nog prova det där med fetsmink, tack för tipset

• Anonym

Min väninna som tidigare har skurit sig har valt att göra en tattuering över sina gamla ärr, detta för att markera att hon nu har slutat för alltid samt för att dölja dem. Nu kanske du inte var ute efter att dölja dem för alltid. Men jag tycker att det var en väldigt bra ide av min väninna att göra så. Så jag ville bara tipsa lite.

• Anonym

RosaPrinsessa

Det går tydligen inte, var på en klinik på öland o dem kunde inte göra nått.
    Tycker det är lustigt...borde ju gå

• Anonym

Det finns en metod som heter Shama metoden.
    Fungerar kanon på alla ärr

Googla på Shama

Svar på tråden Ni som skär er eller har gjort det...Se hit!!!